Kinderzitje voor het zadel.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Kinderzitje voor het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:43

Ik ben een jonge mama en mijn dochtertje (10 kg) vind het heerlijk om een stukje bij mij voorop het zadel te zitten voor een stap
ritje. Nu heb ik hier op Bokt eea gelezen over duo/tandem zadels, maar de meeste liggen naar mijn mening veel te ver naar achteren.
Ik heb ook het idee dat ze zo bij bijvoorbeeld een bokje erg makkelijk gelanceerd kunnen worden. Het idee om de kleine voor mijn
zadel in een zitje te hebben, waar ik haar ook kan zien, dat spreekt me meer aan. Vind het ook een veilig idee dat ik haar dan kan
vastpakken. (en je kunt ze echt wel leren dat ze niet aan de teugels komen)

Ik heb ergens een soort voorsingel voorbij zien komen met een kinderzitje erop, maar ik kan het nu nergens meer vinden. Wie kan
mij een beetje helpen om me verder te kunnen oriënteren?

pmarena

Re: Kinderzitje voor het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:02

Je omschrijving zegt me niks, maar je zou eventueel ook kunnen kijken voor een Christ Butterfly Fellsattel mutter/kind ? :)

Die heeft een extra lange zitting zodat je samen er in past en het zit heerlijk zacht en comfortabel zo op al dat schaap :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 14:35

Ook een goede, mijn Christ is bijna aan vervanging toe.. Maar zoek nog steeds dat zitje, dan kan ik zelf ook in mijn zadel.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:44

Weet niet of je toevallig western rijdt? Voor westernzadels hebben ze wel kinderbeugeltjes die je om de knop hangt :)

Heb losse zitjes nog niet gezien, idd wel tandemzadels waar het lind voorop zit. Iemand van mijn vorige stal had er een zelf laten maken, om met gehandicapte kindjes te kunnen rijden. Was wel een westernstal, dus ook dito zadel. Heb helaas geen foto, maar zag er erg leuk uit!

edit: even voor je gegoogled. Op ebay hebben ze deze:
http://www.ebay.com/sch/sis.html?_nkw=N ... ish+Saddle

Begrijp niet helemaal hoe je het vast zet. Wacht even, is dus voor er achter. Moet namelijk zo:
http://www.amazon.com/ABETTA-Abetta-Bud ... lor_name=1 Ding heet kids buddy.

Vond ook dit, maar het zal alleen voor dit soort zadels zijn ben ik bang, en de bevestiging is me opnieuw niet helemaal duidelijk.
Afbeelding

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 13:56

Nee ik rij geen western, die zitjes voor erachter zie je inderdaad overal... Pff ik baal dat ik het toen niet opgeslagen heb...

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 13:58

Hier is al een topic over, even zoeken :j

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 22:13

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 10:33

Jaaaaa, die zwarte zocht ik!!!! Ik heb al een zadel van een fortuin, vond het een beetje overdreven om er een duur duozadel bij te kopen...

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:38

ligt dat niet een beetje te ver op hun nek zeg maar? daar krijgen ze toch last van naar mijn mening?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 10:44

Heb liever iets bij de schoft dan op de lendenen.. Mijn dochtertje weegt 10 kilo ik denk niet dat ze daar last van gaat hebben.

mukkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 10:50

vind op de foto's best wel lijken alsof het meer op de nek ligt dan op de schoft, ik weet dan natuurlijk niet waar het drukpunt zit, maar zelf zou ik dit beide keren niet op mijn pony willen! voorop niet en achterop ook niet! als ik nu samen met mijn dochtertje op mijn pony stap dan zitten we zonder zadel, en dan zit je dicht op mekaar en heeft mijn pony geen gewicht op schoft/nek en lendenen! dit is natuurlijk mijn mening en ik begrijp dat zo'n zadeltje voor sommige mensen een uitkomst is, mijn dochtertje is nu 4 en als ze wil rijden dan rijd ze er aleen op, en heb ik haar aan een longeertouw!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:01

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 01-04-12 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 11:02

Ik heb zoiezo inmiddels mijn bedenkingen, het gaat namelijk niet om een paard maar om een pony en dat zwarte zitje komt dan inderdaad veel te ver op de nek te liggen, lijkt me ook niet veilig.. Pffff... Dan zal het wel een tandemzadel moeten worden, maar zie eens een passende te vinden voor een Welsh pony :)

Denk dat de Christ Butterfly dan toch de beste oplossing is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:52

Ik heb hier die Christ Butterfly Mutter / Kind liggen voor de verkoop. Omdat er nergens plaatjes te vinden waren wilde ik toch wel eens zien hoe die er uit zag...maar het is gewoon een langere versie van de Butterfly :P

Dan krijg je dus het effect van Mukkes: kind gewoon dicht tegen je aan :P

WishLuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:53

Wat leuk, een kinderzitje...
Zal dit topic eens laten lezen aan mijn tante, zei zocht er nog eentje!

dorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:09

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:05

dorhout schreef:
Ik rijd al jaren met mijn dochter achterop een tandemzadel. Dat gaat prima: http://www.youtube.com/watch?v=Dkq1iPka ... ture=g-upl

Wat een mooi gezicht en wat straalt je dochter zeg! Zo ziet het er heel mooi uit, alleen je moet er wel op vertrouwen dat je "bijrijder" zich wel goed aan je vasthoudt en dat je paard geen rare bokkensprongen gaat maken.

dorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 06:44

Dank je wel! We rijden tochten van vijf of zes uur door de duinen en langs het strand. Daarbij houdt ze lang niet altijd vast. We springen ook samen. Dan zorg ik wel dat ze zich vasthoudt. Het paard bokt of steigert nooit.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 10:46

Hahaha inderdaad, dat snoetje!!! Je hebt ook wel een lekker robuust paard voor dit type zadel.
Ik heb een welsh arabier pony, bij mij is zo een zitje helaas geen optie, ze is ook nogal gevoelig op haar lendenen.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 10:54

Ik lees even mee vind het wel leuk mijn dochter wil altijd rijden als ik er ook op zit! Dus lijkt mij wel wat zoon zwart zadeltje. Waar kun je die kopen of vraag ik nu erg veel?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:30

ik lees hier ook even mee...zie toevallig dat dorhout(toevallig pieter??) bij manege de groot rijd...leuk heb daar vroeger ook gereden maar zou wel keer willen zien hoe dat zit zo met zo een duo zadeltje

dorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:33

Zowel kind als paard zullen moeten wennen aan het duorijden. Het duurt even voordat het kind goed kan meebewegen met het paard en je paard moet niet nerveus, schrikachtig of extreem gevoelig zijn. Bij de meeste paarden is het echter goed te doen. Een stapritje zal al gauw mogelijk zijn. Het zadel heet een tandem saddle. Het is niet duur, maar het is alleen in de VS goed te verkrijgen. Dan zijn de verzendkosten weer erg hoog. Als iemand het zadel wil lenen om te kijken hoe kind en/of paard reageren, kan met mij contact opnemen.

http://www.kvsupply.com/KVVet/productr. ... 69E9AA99DC

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:38

Dorhout : is dat bij manege Groot? Met de pinkstercross vorig jaar heb ik jullie zien rijden volgens mij! Ziet er echt zo leuk uit !

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:40

dorhout zou ik eens mogen komen kijken hoe dit zit op het paard?? het is voor mij erg dichtbij om dat eens te bekijken..ben ook wel nieuwschierig naar dit soort zadeltjes

dorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 14:47

Dat mag best Nathalie. Jullie mogen er ook wel mee rijden met Caesar in de bak bij Groot.