Zadelfrustratie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Zadelfrustratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 20:18

Heb ik na andere zadels twee maanden geleden een nieuwe Massimo zadel via zadelservice nr1 aangeschaft, loopt mijn paard een paar dagen niet goed en laat ik zadelpasservice nr2 komen vandaag. Massimo blijkt veelste lang ( achter laatste rib ) dus opvullen was niet nodig ik moest sowieso een nieuw zadel. Nr 1 is op vakantie, dat zadel moet terug.. maar ondertussen kijk ik naar een ander zadel.

Vandaag dus tijdens de les even met KN zadel gereden van mijn lesgeefster, wat een zadel! Zat heerlijk en paard liep er goed mee. Nu ga ik morgen zadelpasservice nr3 bellen om KN zadels mee te nemen, en.. welke zadels zijn nog meer de moeite waard?

Net ook over WOW ingelezen, lijkt mij ook fijn maar heb er nog nooit een topruiter mee zien rijden.. iets waar iemand mij ook op tipte.

Help!! Prijsklasse maakt mij niet uit.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:21

zou je kunnen aangeven wat voor type paard je hebt? Ik dacht zelf dat Massimo vrij korte zadels waren, dus ik neem aan dat de rug van je paard vrij kort is. Kijk anders eens naar Zaldi of Kent&Masters.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:21

Als de prijsklasse er niet toe doet, waarom opteer je dan niet voor een zadel op maat gemaakt zoals Devoucoux, antares, butet, luc childeric etc. Zijn topics genoeg hierover, maar is (vanzelfsprekend) een hogere prijsklasse, maar een gegarandeerd goed zadel aangepast aan paard en ruiter.

MarimaCarona

Re: Zadelfrustratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:22

massimo is er ook met verkorte kussen, die van heeft een zit in 18inch en kussen in 17,5 inch

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 20:27

Ik heb geen verstand van zadels en merken, ja ik ken kieffer, passier, Massimo, Wintec en hiermee houd het op. Ik heb een arabier, met korte rug inderdaad, ook veranderd hij heel snel met trainen en zit een zadel na een maand alweer anders dan daarvoor. Zit sinds 15:00 vanmiddag te googlen en bokken maar kom er niet uit.

Ik kijk even naar bovenstaand genoemde opmaakt gemaakte zadels. Moet ik hun apart laten komen om te kijken wat goed zit of is er ook iemand die al die merken heeft liggen?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:30

Ik ben zeer tevreden met mijn Luc childeric. Mijn zusje heeft er ook 1 en de paarden hebben bij ons nog niet eerder zo fijn gelopen. Past ook makkelijk op andere paarden moet ik zeggen :j Dat heb ik ook niet met alle zadels.
Degene die Luc childeric doet in nederland zijn bij mijn weten: Drunens ruiterhuis, van rijs en Jennifer Scharoo ( deze ruilt niet in).
Wat ook fijne zadels zijn; schutte zadels, die zijn verkrijgbaar bij zadelatelier en Willem van wijk (beide hebben een site).

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 20:49

Zipporah, beste van bovenstaande duurdere zadels is eens rondvragen wie zo'n zadel heeft in de buurt en vragen of je er eens op mag zitten. Ik denk wel dat je bij elk van die merken wel zeer tevreden zult zijn - onafhankelijk welk merk, wat je niet hebt bij 'fabrieks'merken- Ik was van mijn luc childeric meteen overhaald en hoefde geen 2e opinie meer, heb jaren op verschillende zadels gereden, en deze had allen samen meteen overtroffen.

SmaaiJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 06:17

Heb je een Pb gestuurd.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:02

Je woont toch in omg Rotterdam?
Heb je van Rijs al bijv laten komen?
Ik heb toen gewoon div zadels laten komen..dus niet op een merk blind staren.
Op mijn spaanse Av kwam de kentaur als beste uit de bus.
Van de prijs sloeg ik steil achterover....had namelijk een budget gezegt van over de 2500 euro :+
En de kentaur heb ik met inruil op mijn wintec voor 650,- gekocht.

Dit zadel ligt ook perfect op mijn Russische Av hengst.

Voor mijn av merrie komt zaterdag een zadelmaker die toevallig zelf ook Av heeft.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 13:30

Hoi ik heb vandaag voor volgende week een afspraak met drunense ruiterzaak die komen met verschillende zadels. Mocht ik niks vinden ga ik voor een zadel compleet op maat gemaakt.

Ik had gisteren dus van Rijs en die vertelde mij dat het zadel dus niet opgevuld moest worden maar ik moest een nieuw zadel aanschaffen.

Pb beantwoord ik strakjes ben even druk :D

Bedankt voor de info tot nu toe alvast!
Laatst bijgewerkt door 060606 op 28-03-12 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:31

Praat me er niet van. De hoeveelheid prutsers in de paardenwereld lijkt te stijgen als een malle...
Ik zou veel uitproberen en geen genoegen nemen met bijna prima.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:44

Ja dat is zo jammer.. .als de ene zegt dat de ander het min of meer niet goed heeft gedaan.
Ik vraag me dan altijd af of dat de waarheid is of een verkoop truc :+
Je vertrouwt er op dat zo persoon er verstand van heeft...

Bij ons op stal heeft iemand een schutte zadel van zadel atalier laten aanmeten.
Die had wel een fijne service want dat vrouwtje heeft ook even snel naar mijn zadel gekeken en eerlijk gezegt: op de hengst perfect op de merrie past die niet....maar dat wist ik zelf ook:)

Drunens ruiterhuis is ook per paard/persoon verschillend of het goed gaat....

Je zou bijna als paarden eigenaar zelf voor Da/Ta/Hoefsmid en zadelmaker studeren :+

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:47

Juist drunens ruiterhuis heb ik ook geen goede ervaringen mee maar een stalgenoot weer wel...

robesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:05

Heyyyyyy zipje

Bij ons op stal is gister zadelmakerij hulsebos geweest. Super service en verstand van zaken.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:09

Ik weet van een vriendin (Ambrasoft hier op bokt) dat ze na lang zoeken bij een Henri de Rivel zadel is uitgekomen. Ze heeft ook een arabier, dus misschien kun je eens bij haar informeren. :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:17

Kortere kussens onder een zitting zetten raad ik nooit aan, de druk van het zadel komt teveel achter op het kussen. Kijk dan naar een frans kussen, wat mooi omhoog loopt met het zadel mee. Deze zijn vaak ook korter dan keilkussens en prikken niet achter in de rug.
Welke maat had je Massimo, deze zijn namelijk al vrij kort (ook de modellen met keilkussens). KN (Symphonie) is trouwens ook vrij kort en kan je met kleine keilkussens (k1) krijgen.