Mijn paard heeft schijnbaar afwijkende maten qua hoofdstel. Standaard hoofdstellen uit de ruitersportzaak passen niet. De frontriem is veelste krap en trekt dan het kopstuk tegen de oren aan. Standaard frontriemen zijn 44 cm, mijn paard heeft minstens 47/48 cm. Dan nog de neusriem, deze zijn over het algemeen ook te krap. Of ze passen wel maar is het neus gedeelte te kort in verhouding, en krijg je dat het stuk wat over de wangen loopt naar voren trekt ipv recht naar beneden valt.
Ben ik de enige met dit probleem? En weet iemand miss een oplossing?
hier heb ik nou ook last van met mijn shet ik ga alleen niet het dubbele uitgeven om er twee samen te doen, mja die van mij is een shet en een hoofdstel is nie heel hard nodig
Eh, kun je dan neit een hoofdstel een maat groter kopen, en in de bakstukken gaatjes bij maken, dan ben je toch klaar? Aan de maten te zien die je noemt, moet je dan een X-full hebben
ik heb de xfull vn harrys horse silverline collectie, die past zelfs voor mijn trekpaard ... (met neus en keelriem op het langste, bakstukken op het kortste bijna)
Amaretto27
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-12 17:13
Duhelo schreef:
ik heb de xfull vn harrys horse silverline collectie, die past zelfs voor mijn trekpaard ... (met neus en keelriem op het langste, bakstukken op het kortste bijna)
Ik stel gewoon wat samen uit verschillende hoofdstellen, neusriem en frontriem zijn sowieso los te koop. Ik heb ook zo'n makkelijke die bakstukken in cob moet hebben, een neusriem in full en de frontriem in extra full
Ik heb voor mijn noordzweedje een hoofdstel op maat laten maken via de hoofdstelwinkel op internet. Het hoofdstel is van dobert en ik kon gewoon de afwijkende maten van neusriem en bakstukken etc doorgeven. Keurig geregeld allemaal. Wel aan de prijs helaas, maar de kwaliteit is super.
Verder heb ik hier op bokt bij iemand nog een extra frontriem laten maken, kun je ook elke maat doorgeven....
birte
Geplaatst: 05-04-12 12:15
mijn paarden hebben dat allemaal (moeder/dochter enz) frontriem heb ik hier op bokt laten maken, neusriem is heel simpel op te lossen, zorg dat je een aansnoer neusriem hebt, als het riempje dan te kort is vervang je deze voor een sperriem, die is veel langer en gaat prima
cynthiar
Geplaatst: 05-04-12 20:21
Kijk even bij Barefoot, die heeft ook wel afwijkende maten, de lengtes/maten staan er ook. Ik moest ook een brede frontriem, voor een westernhoofdstel, daar gevonden.
Als je geen bezwaar hebt tegen kunststof, bestel dan een hoofdstel bij Goedhart. Zij maken alles op maat, dat kost niets extra. Ze hebben ook zwart en onderlegd als je wilt (maar ook kleurtjes); zie foto's in endurancetopics.
Het hangt af van je budget, maar er zijn meerdere merken die ook wel op maat maken. Maar dat zijn vaak wel de duurdere merken. Dan moet je met een dealer contact opnemen.