ervaringen Prestige OPtimax dubbel leer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kara

ervaringen Prestige OPtimax dubbel leer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-12 11:17

Na mijn vorige topic waarin ik aangaf voor de moeilijke/lastige keruze stond voor een nieuw zadel
is na afgelopen week de keuze gevallen op een Prestige Optimax.

De albion zat wel fijn, al ging mijn onderbenen een eigen leven leven, erg jammer.
Helaas had hij niet nog meer Albion zadels mee, waardoor ik niet alle mogelijkheden van de wrongen kon uit testen, Albion
schijnt nl alles naar wens te kunnen maken. Alleen dan wel zo fijn als je het ook gelijk kan voelen.

Maar toen ik dan op de prestige ging zitten oh wat was dat fijn, stroef leer, heerlijk zacht
en ook nog mooi om te zien.
Nu maar wachten tot hij geleverd wordt, want alle maten zijn opgenomen van mn paard, nu gaat prestige hem helemaal
pas maken.
Zo spannend

Nu is de vraag heeft iemand hier al deze prestige, zo ja wat zijn de ervaringen blijft het mooi
hoe is hij in het gebruik
En heeft misschien iemand eerst ook de prestige optimax gekocht en is misschien later toch weer voor een ander
zadel gegaan.

Ben super benieuwd

Coberlina

Re: ervaringen Prestige OPtimax dubbel leer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:54

hoi
ik heb zelf een Prestige Venus. Ben er heel blij mee. Het kalfsleder is heel zacht, maar ook gevoeliger voor slijtage dan gewoon rundsleder.
Onderhouden doe je best gewoon met zadelzeep en olie. Van Prestige uit raden ze aan om voor gebruik het zadel in te oliën, laten intrekken, nog es inoliën en dan pas mee rijden.
veel plezier met je zadel! :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:18

Super dank je wel
Watvoor olie heb je gebruikt?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:26

Ik heb een Prestige Milan, ook geheel dubbel kalfsleder en op de zweetbladen een soort antislip, waardoor doorzitten appeltje eitje is :D

Afbeelding

Zadel is echt superzacht en blijft mooi, maar op de zijnaden van het zitvlak slijt het sneller (waarschijnlijk door het kalfsleder) en de antisliplaag is er inmiddels na een jaar ook af.

Maar een superfijn zadel :j koste ook wat, maar ik heb er geen spijt van!

Ik kreeg er trouwens van die Prestige tubes bij (conditioner en reiniger)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:30

Wat heb jij een super mooi zadel.

De mijne wordt ook bruin, is nu in de maak. Hoe lang heb jij moeten wachten op een bruine
Ik zal eens aan de zadelmaker vragen of ik er ook verzorgingsprodukten bij krijg, dat zou fantastisch zijn

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:32

volgens mij 6 tot 8 weken, maar op mijn softbeugelriemen en singel (ook van Prestige) wat langer :o

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 12:37

Ik heb een er ee eric le tisserant singel bij besteld, met bruin en zwart, daar moet ik drie maanden op wachten.
dus tja het zadel zal dan nog mee meevallen

Overigens apart jouw paard is ook zo groot, de mijne ook, ong 1.86m, en dat ze dan beide prestige hebben

Naast jouw zadel heb je ook een fantastisch paard

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:45

Dank je *D volgens mij heb ik ook 2,5 maand moeten wachten op de singel en beugelriemen (overigens wel mooi en heel fijn in gebruik!)

Prestige is geschikt voor hogere schoften, omdat ze een wat teruggesneden kamer hebben :)
Grote paarden hebben vaak ook een wat hogere schoft, bij de mijne loopt hij ook wat langer door en heeft hij een wat gezonken rug,
dus de Prestige lag het beste op mijn paard, hij liep er ook veel beter door :j ik had voorheen een KN.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:55

Wat kost de Optimax trouwens? Mijn Milan was 2300 kaal en met korting beugels, beugelriemen en singel 2540 totaal.

Vond het wel grappig want volgens mij had de ruitersportzaak iets fout gedaan, bij een andere ruitersportzaak stond ie voor 2400 kaal en op internet 2600 kaal :+

kara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 13:14

Ik moet voor een optimax kaal 2900 euro betalen
de singel is 180euro, beugelriemen weet ik niet.
Ben er wel achter dat er de prijzen voor zadels erg varieren per zadelmaker/ ruitersportzaak

Mijn paard is niet lang, nou ja passend bij zijn maat, maar wel wat jij ook zegt een hoge schoft.

Ik twijfelde heel erg met een Albion, alleen was dat hij voor mij net niet, ik was zeg maar zoekend met mn benen. En als je dan al een heel heet paard hebt is zoekend onderbenen niet fijn, je gaat dan wel heel hard, hahaha