Thorowgood T8 = kapotte beugelriemen?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vauban

Thorowgood T8 = kapotte beugelriemen?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 10:14

Hallo,

Sinds iets meer dan een half jaar heb ik een Thorowgood T8 zadel (half leer half kunststof). Na veel zadel problemen ben ik echt zielsgelukkig met dit zadel, maar ik loop helaas tegen een probleem op.

Precies ten plaatse van het einde van mijn zweetblad (die van kunststof is gemaakt) scheuren mijn beugel riemen! Ik denk dat het komt omdat het kunststof toch harder is dan leer. Kent iemand dit probleem?

Als oplossing zit ik te denken aan kunststof beugel riemen, die bestaan vast wel! maar zouden die wel sterk genoeg zijn?

Verder zag ik bij zadelmarkt dat zij speciale beugelriemen voor thorowgood verkopen.... maar ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is?! iemand?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!!

MelanieB

Re: Thorowgood T8 = kapotte beugelriemen?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:17

Dit gebeurd ook bij een leren zadel hoor. :j
Je kunt de beugelriemen onder het zweedblad plaatsen, dan zou je er minder last van hebben. Alleen moet je dit niet doen met springen, maar voor dressuur doe ik het wel als het zadel het toelaat altijd :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:18

Er zijn prima kuknststof beugelriemen te krijgen, oa de Wintec Webbers. Daar rij ik al jaren mee. Je hebt ook maar 1 riem tussen je been en het zadel ipv 2 dus dat scheelt ook.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 10:20

MelanieB: Ik heb inderdaad de riemen onder het zweetblad, maar ook daar scheuren ze helaas.....

Djilna: Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

Bedankt voor de reacties!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:22

Oh wacht, ipv scheuren las ik schuren...

Heb je hele goedkope beugelriemen toevallig? Dan kan dat wel gebeuren..

Je kan ook kijken naar hele zachte beugelriemen (ik had ze van kieffer en van Kentaur, beide zacht leer met nylon doorstikt dus extra stevig) en beschadigd je zadel niet van en blijft goed :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:22

Verschillende plekken. Divoza heeft ze, lokale ruitersportzaak vaak ook. De meesten kunnen ze ook heel makkelijk bestellen :)

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 10:26

MelanieB schreef:
Oh wacht, ipv scheuren las ik schuren...

Heb je hele goedkope beugelriemen toevallig? Dan kan dat wel gebeuren..

Je kan ook kijken naar hele zachte beugelriemen (ik had ze van kieffer en van Kentaur, beide zacht leer met nylon doorstikt dus extra stevig) en beschadigd je zadel niet van en blijft goed :j

In dit geval liggen scheuren en schuren dicht bij elkaar denk ik... het is allebei een gevolg van de scherpe rand. Maar bedankt voor de reactie!! de beugelriemen die in had waren middenmoot zegmaar, dus ik kan ook eens wat kwalitatief betere kiezen..... even goed surfen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:31

Ja en soepele zachte beugelriemen hebben niet zo'n scherpe rand.
Wel aan aanrader dus :)

Hopelijk vind je iets wat helpt :)