Drukking van oud of nieuw zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blubdevis

Drukking van oud of nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 19:15

Hallo,

Even mijn verhaal in het kort..

Halverwege december kwam ik erachter dat mijn paard aan beide kanten van de ruggengraat een bultje had zitten, als je dit aanraakte zakt hij door zn rug en vond dit echt zichtbaar niet fijn. Toen heb ik er een dierenarts bij gehaald en die vertelde mij dat hij een allergie had.

2 weken later weer begonnen met rijden en al mn dekjes grondig met natuurlijk wasmiddel gewassen.. echter kwamen de bulten vrij snel terug. Een andere dierenarts erbij gehaald en die vertelde mij dat het een kneuzing was en het voortkwam uit het zadel. Toen heb ik mijn oude zadel in de kast gegooit en eind december een spiksplinter nieuw zadel (Anatomica Octant) laten aanmeten.

twee weken rust en toen kwam mijn nieuwe zadel, de bultjes waren helemaal weg. Toen ben ik gaan rijden en dat ging 2 weken goed. Daarna liet de lak van het zadel los en heeft de ruitershop hem 1 op 1 omgeruild. Waarna ik weer kon rijden. Toen ontstonden dezelfde bultjes tot mijn grote verbazing weer.. echter ontpopte zich dat in dat het nu ook kaal werd en hij niet zn rug weg drukte maar het heel erg heet was.

Een dierenarts erbij en die zei dat het door de kneuzing, ontsteking etc etc. schuren van het dekje een ontsteking was geworden. Nu zijn we 1,5 maand verder en ziet het eruit als de foto hieronder.

Vandaag een onafhankelijke zadelmaker erbij en die vertelde mij dat het 100% zeker weten een drukking is, maar mijn zadel toch wel redelijk goed ligt. Hij heeft in het midden ruimte en de overgang van het harde naar het zachte (van het zadel??) drukte. dat het niet heel waarschijnlijk was dat het van dit zadel was..

Nu is mijn vraag, kan dit idd komen van het eerste zadel? Of toch van dit zadel?.. Iets in mij is doodsbang dat als het dadelijk herstelt is dat het dan weer van voor af aan begint..

Iemand advies?

Afbeelding
zoals het er nu uitziet..

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:41

Het ziet er uit als rainrot, regenschurft. Misschien is het dit niet direct, maar laat eens wat losse haren en huid van deze plaatsen onderzoeken. Het kan tenslotte ook een schimmelinfectie zijn o.i.d.
Succes.