Help hoe doe ik een exceemdeken om?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Help hoe doe ik een exceemdeken om?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 10:45

Voel me net een penny nu maar ik heb dus een exceemdeken gekocht en dacht dat ding even op te doen. Nou niet dus. Na een half uur worstelen en kijken kwam ik erachter wat de voor-en achterkant was. Toen ontdekte ik dat er een hals aanzat zonder sluitingen. Ook zit er nog een los buikding bij en een losse singel.
Help hoe doe ik dit om? Is het echt de bedoeling dat hij over het hoofd gaat?? En hoe zit die buikflap en die losse singel?

Het is trouwens een BR, ik weet niet of dat per merk verschillend is?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:48

I feel your pain :')

Als er geen sluitingen voor zitten moet het inderdaad over het hoofd :j en die losse buikflap 'over' de deken onder de zwarte lussen door die bovenop de rug zitten...

Als het de deken is die ik denk dat het is :))

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Help hoe doe ik een exceemdeken om?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 10:58

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-12 11:04

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:07

Het handigst is om de deken op te stropen om je onderarm met de halsopening aan de voorkant van je arm. De staartflap / achterkant zit dan ergens bij je elleboog.

Dan pak je de neus van je paard en trek je het hele pakketje over het hoofd en de hals. Dan kun je de deken makkelijk naar achter trekken totdat hij strak over de rug ligt.

Daarna doe je pas de losse buikflap. De sluitingen op de rug. Misschien heb je ook nog sluitinkjes tussen de voorbenen, die als laatste vastmaken. Soms zit er achter de oren ook nog een bandje om afzakken te voorkomen. Als je een manenschuurder hebt moet je dit zeker niet vergeten, anders zakt het halsdeel terug als het paard z’n hoofd omhoog doet en is ie nog bloot.

Is je paard al wel gewend aan iets over z’n hoofd?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:08

Ja, over het hoofd. :) Dan over de kont heen schuiven, buikstuk van onder naar boven bevestigen, tussen de benen door (voorbenen, zo'n klein singeltje zit daar volgens mij) en dan alle klipjes dicht doen. :) Paar keer doen en je kunt t met je ogen dicht! Succes!

Ploempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 11:19

Gelijk op het filmpje maar best halstertje uit, das aangenamer voort paardje :)

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:43

Neem maar even geen voorbeeld aan dat filmpje, slecht idee om bij het gemiddelde paard zo de ogen bedekt te laten. Ik rol altijd het nekgedeelte op en doe die ondersteboven (de rest van de deken hangt dus naar de grond) over het hoofd van het paard. Dan pak ik het halstertouw erdoorheen zodat ik mijn paard weer gewoon kan vasthouden, verschuif de deken een slag en doe die over het lijf. Als laatste de buikflap, die leg ik over de rug, maak de gespen vast, draai de hele boel tot de flap onder de buik zit en de gespen boven, dan maak ik de gespen een voor een even los om ze door een lus op de rug te halen en maak ze dan weer vast. Als laatste maak ik dan de sluiting onder de borst vast, die verschilt per merk.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:17

Idd over het hoofd, dan sluit je echt alles af. Anders krijg je nog kieren en naden.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:29

Kan me goed begrijpen dat je het niet helemaal snapt hoe je het aan moet doen.
Hoe krijg je dit ooit aan bij een paard wat niet stil staat, wat een rot dingen om aan te doen.
Ben blij dat ik geen paardjes ken die ernstige exeem hebben en zo'n ding nodig hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 12:53

:')
Nou hij zit om maar het was echt heel komisch. :')
Eerst om het hoofd gedaan, oogjes gezocht, oortjes 1 voor 1 opgezocht. Toen deken omgedraaid en op de rug en toen bleek hij binnenstebuiten te zitten. :') -O-
Weer af, weer over het hoofd. Paard ziet niks meer, weer oogjes en oortjes opgezocht en toen over de rug. Toen zat hij eindelijk. Toen nog een gevecht met de buikflap gehad maar... alles zit.

Als dit gefilmd was, was het echt een topper op Youtube geweest. Was echt te komisch... :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 12:56

't is elk jaar weer uitvinden hoe t ook alweer zat :') Maar vaak oefenen dan lukt het, inderdaad, met je ogen dicht :)) Vooral die buikflap heb ik altijd ruzie mee _-:( Of dat ie binnenstebuiten zit ja! %)
En dan nog een ongeduldig paard :')

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:27

Aah, wil je de volgende keer wel filmen dan? :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 12:15

Pauline schreef:
Aah, wil je de volgende keer wel filmen dan? :+

Haha die zal al veel beter gaan vermoed ik. Nu heb ik door hoe het werkt.
Bedankt allemaal voor de uitleg en de tips.