kosten zadel goeie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thuesday

kosten zadel goeie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 15:40

Weet niet of hij hier goed staat,
anders kan iemand hem even verplaatsen?

Ik ben opzoek naar een paardje,
en ga vanavond dus ook ergens kyken.
Maar krijg daar waarsch t zadel niet by,
dus die moet ik er nog even bijkopen(nouja, even.. haha vaak toch flinke uitgave).
Maar ik wil een vzh zadel, wat raden jullie aan,
en is tweedehands wat? Als je hem bijvoorbeeld evengoed bij een zadelmaker vandaan haalt(als dat al kan).
En aan welke kosten moet ik een beetje denkne?
Had zoektopic al gebruikt, maar kon niet echt wat vinden.

X

thuesday

Re: kosten zadel goeie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 15:53

geen goeie zadels? :D

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:56

thuesday schreef:

Misschien even geduld hebben en de zoekfunctie beter gebruiken. En misschien je titel even aanpassen.

Ik tem ook even.
Laatst bijgewerkt door celano op 22-03-12 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 15:59

celano schreef:
thuesday schreef:

Misschien even geduld hebben en de zoekfunctie beter gebruiken.

Ik tem ook even.

Heb neit zoveel geduld :D
En als je gelezen had, zoekfunctie al gebruikt!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:05

Ik ga dit topic verplaatsen van BEH naar HAR omdat dit niets met beweging te maken heeft. Daarnaast wil ik je vragen even op HAR rond te kijken, daar is meer informatie te vinden.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:08

Dyonne schreef:
Ik ga dit topic verplaatsen van BEH naar HAR omdat dit niets met beweging te maken heeft. Daarnaast wil ik je vragen even op HAR rond te kijken, daar is meer informatie te vinden.

Wat is HAR?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:14

Een goed zadel past op je paard dus qua prijs lastig in te schatten afhankelijk van wat je ook zelf wil. Leren zadel is duurder als kunststof.
Kunststof kun je hebben zo rond de 400/500 nieuw. Leren heb je tweedehands meestal wel iets rond die prijs. Een goed leren nieuw zadel moet je toch wel rekenen vanaf zo'n 800 euro. Maar goed het is dus afhankelijk wat het best op je paard ligt als die nu net een moeilijke rug heeft kan het weleens een stuk duurder worden.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 16:16

Tigra_ schreef:
Een goed zadel past op je paard dus qua prijs lastig in te schatten afhankelijk van wat je ook zelf wil. Leren zadel is duurder als kunststof.
Kunststof kun je hebben zo rond de 400/500 nieuw. Leren heb je tweedehands meestal wel iets rond die prijs. Een goed leren nieuw zadel moet je toch wel rekenen vanaf zo'n 800 euro. Maar goed het is dus afhankelijk wat het best op je paard ligt als die nu net een moeilijke rug heeft kan het weleens een stuk duurder worden.

Ja dat is inderdaad waar.
Als ik wel een zadel erbij krijg laat ik die sowieso controleren door een zadelmaker.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:18

HAR is het subforum Harnachement, waar dit soort vragen bijna wekelijks voorbij komen.

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:43

Prijs zou in dit geval geen punt mogen zijn vind ik maar dat even terzijde...

Wat ik persoonlijk zou doen is gewoon kijken wat past, een goed zadel heeft geen prijs zeg ik altijd maar... Je kunt het treffen een 2dehandse te vinden voor 100,- maar het kan ook zijn dat een zadel van 1000,- alleen maar goed past?! Het is echt een kwestie van proberen en door bij voorkeur een zadelpasser te laten passen en dan kun je uiteraard wel aangeven wat je voorkeur is qua prijs maar ik zou wel zorgen dat je een redelijk budget hebt waarvan je een fatsoenlijk zadel kunt kopen... Ik zou persoonlijk rekenen op een budget van €750,- tot €1000,- met garantie en voordelige aanpassing indien nodig!!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:58

Ik weet niet waar je vandaan komt?

Er zijn ook zeker zadelmakers die met tweedehands zadels aan huis komen om te passen :j

Voorbeeld: http://www.vanrijs.nl/zadels/gebruikte-zadels.html

Heb je ook een beetje een idee van de prijzen ;)

Ik heb voor mijn merrie eerst een tweedehands Kentaur Penelopa zadel gehad, toen een tweedehands Prestige Doge zadel en uiteindelijk heb ik een nieuw MSFC zadel gekocht. Oplopend in prijs :D