Hoii ik heb een heel mooi zadeltje alleen hij past niet bij mijn fries hij is wel breed genoeg enzo maar hij is te klein en hij ligt heel raar op haar rug. ik weet neit percies hoe ik het uit moet leggen maar weet iemand wat echt een goed zadel is voor een hele breden fries?
zadelmaker laten komen en een zadel laten aanmeten? het paard krijgt hier alleen maar pijn aan zijn rug door. ga zelf maar eens met niet passende schoenen lopen..gaat vanzelf pijn doen!
Ik heb er gewoon een Euroriding Diamant op liggen.
nine1987
Geplaatst: 21-03-12 21:17
t is niet haar fries.. VZpaard.. Denk niet dat de eigenaar van dat gedrag van jou gecharmeerd is, TS..
zorro
Geplaatst: 21-03-12 21:29
Waarom niet dan Nine1987? Toch goed dat ze ziet dat het zadel niet past en een oplossing wil vinden? Hoeveel mensen rijden wel niet gewoon door omdat ze perse rijden wil?
TS ik denk dat je het beste een zadelmaker kan laten komen. Qua zadel zou in een lage prijsklasse een wintec of thorowgood kunnen passen, tot inderdaad een fryso of tietse's choice, tot een wow voor de uitpuilende portemonnee. Een zadel maker kan je helpen om een goed zadel in de goede prijsklasse te vinden!
Nine ik vind je antwoord een beetje raar, misschien heeft de eigenaar wel gevraagd of ze een goed merk van een zadel wist? Of mag ze haar verzorgpaard als haar eigen paard beschouwen, ken er zoveel die dat doen vind je antwoord daarom nog al fel overkomen.
Eigenlijks kunnen best wel veel merken op een fries hoor, ik kon de zadels van mijn kwpn'er (die breedt gebouwd is) op de fries van mijn buurman leggen, dit waren zowel Fryso(drs.) als wintec(drs.) en een rossner springzadel, dit kun je het beste in overleg met een goede zadelmaker doen en kijken welk zadel geschikt zou zijn voor de fries.
Nine waar maak je je druk om, laat dr toch lekker. en trouwens, ik zeg ook soms wel eens mijn fries tegen mijn bijrijdfries...daar bedoel ik niks mee verder
ik heb ook heel wat zadels geprobeert van verschillende prijsklasse voor mijn fries, uiteindelijk een fryso zadel gekocht. Ze zijn best prijzig ,maar een beetje opvullen en het lag perfect! Mocht je dat te duur vinden kun je misschien ook eens naar een tweedehandse zoeken en dan zorgen dat je samen met je zadelmaker het zadel kunt passen!