Portugees zadel voor een Fjord?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GreenRider

Portugees zadel voor een Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 12:58

Hoi hoi,

ik ben eigenlijk niet meer dringend op zoek naar een zadel (beetje baroque stijl) en de
portugese spreken me heel erg aan. Maar het probleem is, ik heb een fjord, een hele
ronde :P hij heeft een zeer brede rug en brede schouders, ik heb nu ook een zadel
met L breedte. Zijn er portugese zadels die op mijn fjord zouden passen? Heeft iemand
er ervaring mee? En waar kan ik daarvoor kijken? Alvast bedankt!

hafjesliefde

Re: Portugees zadel voor een Fjord?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:05

Deze mensen kunnen je zeker helpen: http://ruitershop-iberica.be/
hun winkel zelf is gelegen in België, maar ze hebben ook een webshop en als ik me niet vergis sturen ze ook op naar het buitenland

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 19:57

Bedankt! Mooie zadels maar oei wel duur... meer dan 500 kan ik er niet aan uitgeven.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:34

dan ga je voor een tweedehands moeten kijken vrees ik :)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 20:40

Daar ben ik ook al voor aan het kijken maar weet niet of er uberhaupt portugese zadels zijn die wijd genoeg zijn voor een Fjord :) En welke dat dan zijn :)

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:46

dat weet ik ook niet, ken niet veel van zadels enzo. Maar andalusische paarden kunnen ook zwaar gebouwd zijn hoor! tzijn niet allemaal fijne typetjes :) neem nu deze:
Afbeelding zou dat in de buurt kunnen komen?

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 21:53

Die zijn er wel hoor, Marjoman heeft ook hele brede Spaanse of Portugese zadels (XXL want ik vermoed als hij breed is dat de XL niet zal passen).
Bij Zaldi en Ludomar heb ik nog geen hele brede gezien, ze gaan wel tot Xwide, 34, maar dat is eigenlijk nog relatief smal.
Marjoman is ook niet zo heel duur:
http://www.marjoman.es/index.php/en/component/virtuemart/sillas-saddles

Wat leuk, dat wist ik niet, ze hebben zelfs een Spaans boomloos zadel, vind het een heel mooi zadel ook:
http://www.marjoman.es/index.php/en/component/virtuemart/sillas-saddles/sillas-tipo-campero-camperas-saddles/sillas-modelo-espanol-spanish-model-saddles/silla-tree-less-tree-less-saddle-detail

Nb: @ Greenrider, wat een prachtige foto's in je profiel!!! Prachtige streek ;-)

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 23:33

wow Dolores bedankt! Prachtige zadels inderdaad, leuk ook dat er zoveel informatie op staat.
Ben nu blind of staan er inderdaad geen prijzen bij...?

@ hafjesliefde: haha ja dat klopt (wat een super mooi paard trouwens!) maar ik merk dat de barokke zadels vaak de standaard breedte hebben en dat is echt te smal voor mijn Fjord.

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:36

GreenRider schreef:
wow Dolores bedankt! Prachtige zadels inderdaad, leuk ook dat er zoveel informatie op staat.
Ben nu blind of staan er inderdaad geen prijzen bij...?

@ hafjesliefde: haha ja dat klopt (wat een super mooi paard trouwens!) maar ik merk dat de barokke zadels vaak de standaard breedte hebben en dat is echt te smal voor mijn Fjord.

Er staan geen prijzen bij, maar op het internet vind je ze wel terug, behalve van de boomloze dan http://www.benl.ebay.be/sch/sis.html?_nkw=Selle+Marjoman+Potrera+Royale
Zelfs de extra brede zijn niet echt breed van bvb merken als Zaldi, Ludomar....breed is ook een relatief begrip en iedere zadelmaker heeft z'n eigen manier van maten nemen, daar kom je pas achter als je het zadel effectief op de rug legt. Marjoman heeft echter wel héle brede, maar de vraag is dan of het zadel nog ok is voor een dames-bekken, ik vermoed van niet (ik zag dat je redelijk tenger gebouwd bent). Je kan dit zien door in het zadel te gaan plaats nemen en gewoon de benen te laten afhangen. Bij de meeste brede Spaanse zadels draaiden mijn voeten naar buiten. Je moet er eentje vinden met een smalle twist om de goede anatomische zithouding te verkrijgen. De boomloze zal vermoed ik helemaal niet geschikt zijn voor een damesbekken als je die op een breed paardje legt.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:37

de winkel waarvan ik de site gaf heeft ook voornamelijk marjoman :)
oja ts: heb het plaatje van google geplukt hoor (spijtig, moest hij tot mijn beschikking zijn... }:) O:) )

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:52

Ik heb een startrekk espanola met de breedste pommel. Het ligt normaal gesproken op mijn smalle NRPS die heel veel schoudervrijheid nodig heeft, maarhet heeft ook wel eens op het trekpaard van de buren gelegen, en daarop lag het ook goed.

Kijk of je wat verschillende zadels kan testen en proberen. Het hangt gewoon heel erg van het paard af.

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:23

bij www.calistoobra.eu verkopen ze ook portuguese zadels. Ze kunnen je er ook goede adviezen over geven!

mirandje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 10:53

Ik heb er een via marktplaats.
Heb hem ook op mijn fjord liggen. moet alleen bij de zadelmaker de kussens laten aan passen, en hij is perfect.
Maar het is wel moeilijk om zo'n zadel te vinden.
Maar nu ik er een heb voor mijn fjord vind ik mijn dressuur zadel totaal niet meer zitten hahahahah.

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 11:29

hahah ja dat had ik ook toen ik op een spaans zadel zat. Helaas past die niet :P Maar wat voor portugese heb je er op liggen?

mirandje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 20:32

Ik heb er inmiddels 2 hahaha.
maar de school zadels gaat meestal wel goed.
Anders de maat op meten met een ijzerdraad. en dan die afstand op meten. is makkelijker zoeken als je een 2ehands zadel wil

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:36

Je zou ook kunnen kijken naar de boomloze Hidalgo zadels, voor meer info:

www.buitenzinnig.nl

Zeer vriendelijke en behulpzame mensen, dus vragen kun je zeker !

GreenRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 01:10

@ Loes'sCorner: dankje voor de link. Mooie zadels ja maar heb liever geen boomloos.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:40

Een hidalgo is niet echt boomloos, ze hebben een leerboom, dus steviger dan boomloos, maar kan zich wel beter naar het paard vormen,wat een boomzadel niet doet.

gabiweb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:28

dat klopt , ik heb er ook een, en hij is echt super

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:27

ik heb de valencia nu op proef en wordt er nu al blij van
ligt op mega brede ronde fries