GreenRider schreef:wow Dolores bedankt! Prachtige zadels inderdaad, leuk ook dat er zoveel informatie op staat.
Ben nu blind of staan er inderdaad geen prijzen bij...?
@ hafjesliefde: haha ja dat klopt (wat een super mooi paard trouwens!) maar ik merk dat de barokke zadels vaak de standaard breedte hebben en dat is echt te smal voor mijn Fjord.
Er staan geen prijzen bij, maar op het internet vind je ze wel terug, behalve van de boomloze dan http://www.benl.ebay.be/sch/sis.html?_nkw=Selle+Marjoman+Potrera+Royale
Zelfs de extra brede zijn niet echt breed van bvb merken als Zaldi, Ludomar....breed is ook een relatief begrip en iedere zadelmaker heeft z'n eigen manier van maten nemen, daar kom je pas achter als je het zadel effectief op de rug legt. Marjoman heeft echter wel héle brede, maar de vraag is dan of het zadel nog ok is voor een dames-bekken, ik vermoed van niet (ik zag dat je redelijk tenger gebouwd bent). Je kan dit zien door in het zadel te gaan plaats nemen en gewoon de benen te laten afhangen. Bij de meeste brede Spaanse zadels draaiden mijn voeten naar buiten. Je moet er eentje vinden met een smalle twist om de goede anatomische zithouding te verkrijgen. De boomloze zal vermoed ik helemaal niet geschikt zijn voor een damesbekken als je die op een breed paardje legt.