De midden stelling bij de pessoa-teugel, hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiesiesisi

De midden stelling bij de pessoa-teugel, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 20:00

hallo iedereen,
ja hier dus mijn vraag, want ik heb geen idee door welk de lijn vanaf het broekstuk naar het bit moet.
het kan dus nl. niet dat hij door de onderste gaat dus dan een ring er boven?
groetjes

Quir

Re: De midden stelling bij de pessoa-teugel, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:14

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld, maar neem aan dat je de lijn bedoeld die rechststreeks van broek naar bit loopt? Bij mijn longeer singel kan ik m prima door de onderste ring doen en dan is de lijn horizontaal recht, soms zitten de ringen daar te hoog voor. Dan kan je een karabijn haak aan de ring klikken en daar de lijn door heen doen (of als ie dan nog te hoog is een ring aan de karabijn haak en daar de lijn door heen).

Er zijn ook mensen bij die de musketonhaak met katrol aan de singel klikken (dan hangt ie ook lager), maar de katrol is juist bedoeld voor bij het bit, zodat de lijn niet kan haken in de bit ring.

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 22:06

beet je moeilijk uitleggen maar ik kan de lijn die van het bit (de onderste lijn dus) weer terug gaat niet kwijt op die plaats die op de foto ziet. die ring heb ik niet op mijn longeersingel.
Afbeelding
dus hoe moet ik hem dan bevestigen?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:09

Andere singel kopen :Y)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:17

Of door middel van karabijn haken aan hogere ringen klikken, of heb je geen ringen?

Louise74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:18

Bij mij gaat de lijn vanaf het bit tussen de benen door naar de onderkant van de singel, hier zit vaak een ring waar ze vastgemaakt kunnen worden.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:21

Als er onder de buik geen ring zit klik je de lijnen onder de buik aan elkaar, en die doe je dan om de singel heen ;)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:24

Weet dat het niet helemaal de bedoeling is, maar ik liet die lijn vroeger altijd gewoon los. Wel alleen doen als je weet dat je paard goed de pessoa kent en niet in de lijn kan gaan staan.

Merel_Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:26

Probeer het eens met hulpteugellussen. Die kun je los kopen en kunnen goed een ring vervangen

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 22:34

oke, bedank iedereen!
alleen nog een vraag je op epplejeck.nl staat deze middel instelling kan die dan ook?
Afbeelding
dit is trouwens ook de singel die heb.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:45

Het gaat TS juist om de midden stelling. Wanneer ze de pessoa op een andere manier vast gaat maken heeft ze geen middenstalling meer, maar een lage (aan ring tussen de benen door) of hoge/dressuur stelling wanneer ze een hogere ring neemt. Elke manier van vastmaken heeft een andere inwerking. Denk dat TS juist halsspieren en achterhand wil trainen?

Enige oplossing is idd een andere longeersingel of misschien op de 1 of andere manier een extra ring aan je huidige singel maken???

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 22:48

Wiesiesisi schreef:
oke, bedank iedereen!
alleen nog een vraag je op epplejeck.nl staat deze middel instelling kan die dan ook?
Afbeelding

Dit is idd ook de middenstelling, alleen moeten de katrollen door het oog van je singel heen kunnen om de naar het bit toe te krijgen, bij mij past dat niet.

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 16:10

Essie73 schreef:
Wiesiesisi schreef:
oke, bedank iedereen!
Afbeelding

Dit is idd ook de middenstelling, alleen moeten de katrollen door het oog van je singel heen kunnen om de naar het bit toe te krijgen, bij mij past dat niet.

bij mij wel, dus dankje!