iemand ervaringen met het zadel Thorowgood T4 cob dressuur??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkie722

iemand ervaringen met het zadel Thorowgood T4 cob dressuur??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 12:44

heeft iemand ervaringen met dit zadel??
volgende week komt er als het goed is een zadelpasser bij mij thuis: Caroliene van Flevo Horse Support.
omdat ik zoveel problemen heb gehad met mijn schoftloze fjord met zadels, ik heb al zoveel geld uitgegeven aan "goede zadels" die zouden passen, vraag ik jullie naar ervaringen over het zadel en het bedrijf

alvast bedankt voor jullie reacties!!!

MarimaCarona

Re: iemand ervaringen met het zadel Thorowgood T4 cob dressuur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:47

ik heb een thorowgood T6 gehad, is een luxere versie van de T4. ik vond het een prima zadel, ik had niet echt een diepe zit nodig. heb het zadel 2 jaar gehad en altijd met plezier gereden.

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:08

Ik heb voor 2 van mijn paarden dit zadel en vind het heerlijk rijden.
Het is ook makkelijk aan te passen, zowel het kopijzer als het vullen van de kussens door de zadelmaker.
Makkelijk schoon te houden en redelijk slijtvast, ik rijd er endurance mee dus erg veel uren in de week.

Met het bedrijf dat je noemt heb ik geen ervaring.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:59

Het is een heerlijk zadel, ondiepe zit (moet je van houden....), ligt heel goed op mn haflinger maar ook op mijn kwpn-er. Van alle zadels die ik tot nu toe op mijn paarden gehad heb (en dat waren er veel...) zit deze echt het fijnst. Als je van veel wrong houdt en een diepe zit, zou ik voor een ander zadel kijken.
Helaas hebben ze hem alleen in het zwart, ik had graag een bruine gehad, maar de pasvorm gaat voor het mooie!

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 21:27

heb geen ervaring met het bedrijf wel met het zadel.

heb zelf de veelzijdigheids versie en het ligt goed op zijn rug, hij heeft weinig schoft, rond geribt en hij is kort in zijn rug en door de ondiepe zit past mijn billen dus toch in het zadel:P
het zadel is licht en makkelijk schoon te houden. de boom is verwisselbaar en de kussens zijn opvulbaar ( met wol sinds vorig jaar) en de wrongen zijn verplaatsbaar.

al met al een zadel wat aan elke rug aan te passen is en prijs en kwaliteit verhouding vind ik kloppen.

ik heb mijn zadel overgens in het bruin

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 08:23

Oh ja, inderdaad zijn de veelzijdigheids/spring zadels wel in het bruin te krijgen. Die van mij is een dressuurzadel.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 10:11

Ik heb een T8 cob dressuur en ik ben er erg tevreden over. Het zadel heeft een vrij vlakke zit, daar moet je natuurlijk wel van houden.
Verder wat Erna al zegt, het zadel is licht, makkelijk in onderhoud, verwisselbare voorboom, verplaatsbare wrongen en kussens van wol. Verder zijn de singelstoten (bij mijn model in ieder geval) verplaatsbaar.
Dit zadel zal in ieder geval een goede optie zijn om te proberen! Het bedrijf ken ik verder niet.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 17:03

bedankt voor alle reacties!!