Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Verwisselbare bomen zijn standaard. Dat wil zeggen dat als je een zeer smalle boom neemt om de schoft vrij te hebben hij vaak gaat knellen aan de zijkanten. Een boom die breed genoeg is zorgt er weer voor dat het zadel op de schoft zakt. Een zadel met souffle kussens is een betere optie. Je kan nog kijken naar een verwisselbare boom met een onderlegger die in het midden leeg is, maar zelf zou ik niet gaan voor een verwisselbare boom.

jiskaringo schreef:Hallo,
wij zijn op zoek naar een zadel met verwisselbare boom,
weet iemand nog een geschikt zadel dat op een paard kan met een zeer hoge schoft ?
Jiska
) kan ik het zadel mee laten groeien.
trisca schreef:Het is inderdaad waar dat de ene schoft de andere niet. De ergste zijn degene met weinig bespiering eronder..
Ik moet je denk ik toch teleurstellen.Verwisselbare bomen zijn standaard. Dat wil zeggen dat als je een zeer smalle boom neemt om de schoft vrij te hebben hij vaak gaat knellen aan de zijkanten. Een boom die breed genoeg is zorgt er weer voor dat het zadel op de schoft zakt. Een zadel met souffle kussens is een betere optie. Je kan nog kijken naar een verwisselbare boom met een onderlegger die in het midden leeg is, maar zelf zou ik niet gaan voor een verwisselbare boom.