[WN] middenklasse westernzadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PocoGaucha

middenklasse westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:37

hee,

ik heb al een tijdje rondgekeken(hier en op marktplaats). en ik wil graag een western zadel gaan aanschaffen. maar aangezien het mijn eerste is, wil ik niet veel geld uitgeven. Ik zie door de bomen het bos niet meer, ik wil ook geen merkloos zadel aanschaffen, want die zitten zomaar met nietjes vast :}

zijn er midden klasse western zadels die tweedehands onder de 300-400 euro blijven? bijvoorbeeld, vergelijkbaar met engelse zadels van kieffer. ik heb namelijk nu een tweedehands kieffer zadel en die is gewoon goed, maar het is een engels zadel, het liefste wil ik een roundskirt zadel, zonder bedrukkingen op het leer. gewoon een effen simpel zadel zonder al die poespas. hij mag best 'oud' zijn en kleuren maken niet uit.

kan iemand mij aan een eventueel merk helpen waar ik op kan zoeken?

of is dit een onmogelijke opgave, en kan ik beter even doorsparen?

ik kan me niet voorstellen dat er tussen de poepzadels van zadelmarkt van 300 euro, en de superieure dure zadels zon groot gat zit?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:41

2e hands garland / continental montana of een oudere bighorn zou je tegen de € 500 moeten kunnen kopen. Aandachtspunten zijn dan pasvorm en bevestigingspunten singel en fenders. Dit zijn geen zadels waar 'top' kwaliteit leer voor gebruikt is, dus extra aandacht voor slijtage.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:42

Hmm, toch is het meestal zo. De wat goedkopere maar toch goede merken zijn zover ik weet oa montana en garland (deze ken ik ten minste), maar daar moet je toch nog zo'n 500-700 € voor rekenen.
Soms is het ook gewoon geluk hebben om een zadel te vinden waar mensen echt vanaf willen of de waarde niet van kennen.

Maar dan moet het ook wel op je paard passen.
Dat westernzadels op elk paard passen is een fabeltje, passen is zelfs een stuk moeilijker dan bij engelse zadels.
Bij een westernzadel is de enige echt betrouwbare manier om een kale boom op je paard te passen. Passen met een mal is anders ook een optie.

PocoGaucha

Re: middenklasse westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:55

oke dank jullie wel, hier heb ik wel wat aan, het betekent dat ik maar gewoon ga doorsparen tot ik inderdaad een zadelmaker met duurdere zadels kan laten komen. toer ik nog even op mijn kieffer.

ik woon in brabant boven de maas. dus bij gorichem.

wat mij betreft mag hier een slotje op.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:20

middenklasse van 300-400 ? :oo
dat is echt lagere klasse.of je moet tegen een echt koopje aan lopen.
tussen de 600 en 1000 koop je wel wat fatsoenlijks.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:26

Een tweede handse Kieffer heb je ook niet voor dat geld als het nog een goed zadel is. Of je moet geluk hebben. Denk dat je beter wat meer kunt betalen voor een degelijk en goed merk tweedehands westernzadel dan straks spijt hebben. Het gat tussen zadelmarkt en de betere zadels is er wel degelijk qua prijs/kwaliteit. Misschien heeft Arthur nog wat interessants liggen, wat ook nog eens past?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:01

Als je geluk hebt vind je een oudere continental (roundskirt) voor dat geld..

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:03

het is duur als je een beter merk wilt hebben misschien moet je rondvragen bij bekenden misschien weten zei iets en krijg je het voor een vriendenprijsje in elk geval succes ermee