Bandages

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceSpirit

Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 19:18

Hoi,
Ik heb een een ruin van bijna 4 en met rijden tikt zichzelf afentoe aan met rijden.
Daarom gebruik ik altijd peesbeschermers. Maar omdat peesbeschermers snel slijten (altans bij mij dan)
Wilde ik vragen of je ipv. peesbeschermers, ook bandages kunt gebruiken?
Of zit daar verschil in?

X

Jodyy93

Re: Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:21

ik zou gewoon kijken voor goede peeskappen, bandages is niet goed om die iedere dag om te doen, tenzij ze echt last krijgen van de peeskappen, en bandages kunnen ook snel zorgen voor knellingen.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:22

Als je paard zo hard tikt dat je peesbeschermers en snel van slijten hebben bandages niets nut. Ze beschermen wel maar lang niet zo goed als peesbeschermers. Misschien moet je wat betere kwaliteit zoeken? Weet niet wat voor je nu hebt maar het kan variëren van 10 euro tot over de 100 euro per paar.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:23

Ehm, peesbeschermers zijn hard, bandages zijn zacht...Wat denk jij zelf dat sneller stukgaat als je paard aantikt?

Misschien kan je eens kijken naar crossbeschermers, die zijn een stuk steviger.

Wat versta je trouwens onder verslijten, dat er krassen opkomen is namelijk normaal, maar ik heb peesbeschermers die jarenlang dagelijks gebruikt worden en die zijn gewoon nog hel hoor...Je moet echt gek doen om die dingen kapot te krijgen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:55

Ik denk ook dat bandages te zacht zijn en hij er als nog door tikt.

Misschien even investeren in een goed paar peesbeschermers, wel raar dat jouwe zo snel stukgaan. De mijne gaan al 5 jaar mee en zien er op wat krassen na nog splinternieuw uit :)

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:30

Als je peesbeschermers al helemaal versleten zijn, moet je zeker niet gaan overstappen op bandages + dat bandages voor een hoop problemen kunnen zorgen als ze fout aangebracht worden.
Ik zou gewoon overstappen op duurdere peesbescherming die steviger is.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:41

Als jouw peesbeschermers echt stuk gaan dan zou ik is een andere smid naar de stand van je paard laten kijken. Krassen op beschermers is vrij normaal na verloop van tijd. Bandages zijn vaak veel warmer geven in jouw situatie veel minder bescherming. Bij verkeerd aanbrengen geven ze een hoop ellende.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 21:40

Denk niet dat bandages geschikt daar voor zijn.. Weet ik wel zeker eigenlijk.

Wat verslijt er precies snel aan je beschermers? Ik heb Veredus (carbon gel) en die zien er nog bijna nieuw uit, hiervoor had ik Lamicell (pro) en BR (pro) en dat waren vodjes binnen no-time. Dat klittenband wordt snel lelijk en ook de krassen zijn veel beter zichtbaar. De Veredus zijn bijna 10x zo duur, maar ik vind het meer waar voor je geld dan bij die goedkope.