ervaringen startrekk espaniola(of vergelijkbaar..)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ervaringen startrekk espaniola(of vergelijkbaar..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:29

iemand hier in bezit(of bezit geweest)van een startrekk espaniola zadel?
Ik heb 1 keer heel kort op dit zadel gezeten,en het paste mijn pony wel goed.
Alleen zelf nog iets afvallen :+

Nu ben ik daarmee bezig en ben erg benieuwd naar gebruikerservaringen van dit zadel...
Of eventuele vergelijkbare (barokke)zadels,maar dan wel dezelfde lengte op de rug(dus geen lange vaquera zadels ofzo)

ben vooral benieuwd naar comfort op langere ritten,zit het fijn?
blijft het goed liggen,houdt de kwaliteit zich mooi?

barst los.. :j

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:02

Zit geweldig, blijft goed liggen, kwaliteit geweldig

Anoniem

Re: ervaringen startrekk espaniola(of vergelijkbaar..)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:51

ook langere ritten??
zit het zacht?
jij verkoopt de jouwe,waarom,als ik vragen mag...??

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:04

Het zadel zit ook goed op de langere ritten, tenminste hele lange ritten maak ik niet, Ik heb SI klachten. Maar juist in dit zadel zit ik dus lekker. Ik heb het half te koop staan en niet omdat ik het echt kwijt wil maar uit soort van noodzaak om op te ruimen: ik heb twee paarden, vier zadels, en dit is het enige zadel dat goed ligt van de vier, maar daar mag weer niet mee gestart worden wat mijn 14 jarige graag wil. Verder moet er ook een vz zadel komen om springen te kunnen starten en moeder heeft geen geldboom :D Vandaar.... Als ik eerst wat dressuurzadels verkoop gaat het beslist niet weg :n

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:02

ik heb de Deuber en partner Barok (de boomvariant). Een zelfde soort zadel. Zit heerlijk, ook op lange ritten. Heb een moeilijke rug nadat ik ooit een wervel heb gebroken maar nooit last van rugklachten of bilpijn na een lange rit. Er valt zelfs een sprongetje mee te maken :D Prijzig maar dan heb je ook wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:12

Ik heb ook rugproblemen en gebroken stuitje gehad.
momenteel een trekker zadel,die zit ook heel fijn overigens.
maar heb echt een zwak voor de barokke zadels...

deuber en partner vind ik práchtig,maar het moet vooral heel kort zijn.
als ik genoeg ben afgevallen wil ik wel eens wat gaan passen en proberen..

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:13

degene die ik heb is inderdaad erg kort. Heb ook een gewoon endurance zadel in een extra korte uitvoering omdat mijn paard een korte rug heeft. De bokker van Equimaro kan met diverse modellen bij je aan huis komen om te passen. erg goede service.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:50

heb je er een foto van?
wat is de lengte?

met equimaro heb ik al pb wisseling gehad,dus als ik slanker ben mag ze langskomen haha

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:00

zadel:
Afbeelding
lengte zou ik moeten meten of even navragen aan equimaro die kan het je vast ook zo zeggen.

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:01

Die zijn zo duuur....
Ik zag pas de boomloze van Marjoman (had dit zadel nog nooit eerder gezien) en dit merk valt echt mee van prijs, ik zou deze graag eens testen omdat ik hem zo mooi vind van model, ook het leder is prachtig (niet om te kopen want boomloos is echt niet geschikt om lang op de rug van je paard te zitten):
http://www.marjoman.es/index.php/en/component/virtuemart/sillas-saddles/sillas-tipo-campero-camperas-saddles/sillas-modelo-espanol-spanish-model-saddles/silla-tree-less-tree-less-saddle-detail

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:50

met boomloos kun je prima lange ritten rijden hoor...doe ik nu ook.

wat kost dat zadel,ik zie het niet??

Dolores08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:56

Weet het niet, heb mailtje gestuurd.
Ik vind boomloos niet goed voor jonge paarden na het effectief ook eens geprobeerd te hebben.
De boomloze Marjoman vind ik wel super mooi, wellicht een ander systeem dan de startrekk.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:57

Ik heb dit zadel ook en ben er erg over te spreken. Mijn paard loopt er super mee.

Voordelen zijn dat je heel vrij zit, je kun werkelijk alle houdingen aannemen die je wilt. Er is geen gedwongen zit. Als je lange ritten maakt is dit prettig, maar voor dressuur vergt het wel extra oefening om goed stabiel te blijven.

Springen met dit zadel in verlichte zit is niet te doen. Je hebt geen kniewrong, waardoor je bij de langding tegen de pommel schiet. Bij lage sprongetje kun je half blijven zitten, maar kom je onderweg vaker flinke boomstammen tegen, dan kan dit een probleem zijn. Galoperen in de verlichte zit is geen probleem.

Ik heb wat slijtageplekjes op het zweetblad na 1 jaar, waarvan ik niet weet hoe ze er komen. Waarschijnlijk met een vieze rijbroek gereden wat is gaan schuren. De kwaliteit van het leer is wel heel goed, maar dit vond ik jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 23:27

dankjewel voor de reactie...
wel jammer dat een sprongetje lastig is...omdat ik graag wel eens een boompje(kleintje)wil meenemen..

dianaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 07:58

sprongetjes is geen probleem hoor, doen wij er ook mee, ik alleen maar lage boomstammetjes, en mn dochter toch wel 50-60 cm.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:16

Ik heb de startrekk comfort shorty, korte versie dus. Die lijkt kwa uiterlijk ook wel spaans. Ligt momenteel op zolder ongebruikt, evt te koop voor een goed bod ;)

Maar echt heerlijk mee gereden, erg lange ritten mee gemaakt, 2 a 3 uur was niet ongewoon, maar kwam nooit ook maar een beetje stijf van het paard af, terwijl ik dat wel had als ik met alleen een pad reed (bij langere ritten dan). Alleen met lichtrijden ging ik wat voorover hangen als ik er niet op lette, maar dat deed ik dan ook bijna nooit, voornamelijk rustige drafjes en galopperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 18:47

de comfort shorty vind ik zelf wat minder,heb ik ook een proefritje mee gemaakt.