Ervaringen equimatch?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

furyke

Ervaringen equimatch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 08:08

Weet niet of het hier goed staat?

Ik heb een leuk zadel gezien, maar twijfel erg over de webshop.
Wat zijn jullie ervaringen met equimatch?

Ik had een vraag gesteld, via pb, over een van hun zadels en kreeg netjes reactie terug.
Nog een pb gestuurd, geen reactie. Dan maar gemaild, maar krijg ook geen reactie.
Dus begin nu te twijfelen of t wel verstandig is om daar een zadel te bestellen.

PocoGaucha

Re: Ervaringen equimatch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:17

misschien kun je vragen dat je het zadel ergens kunt ophalen? dan zit je niet met dat je moet vrezen dat het nooit geleverd wordt.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:17

Ik heb er een bit besteld en goed ontvangen. Kreeg alleen 5 maanden daarna de rekening. Betaal altijd met Ideal en dacht dus dat ik dat hier ook had gedaan en in plaats dat ze de rekening mee sturen of binnen 2/4 weken een rekening sturen krijg ik 5 maanden later een rekening.
Maar het bit heb ik goed en snel ontvangen dus geen slechte ervaring.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 08:20

Ben vooral bang voor als er problemen mee zijn.
Mocht t niet passen en t moet terug enzo.

Gezien de afstand is t niet mogelijk om t te gaan halen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:23

Ik heb goede ervaringen met Equimatch. Ik kan altijd alles terugbrengen/ruilen. Hoe het per post gaat weet ik niet. Je kunt beter even met ze bellen. Niet veel werknemers, dus hebben ze het razend druk. Service is altijd wel goed.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:26

Qua aankopen heb ik ook altijd goede ervaringen gehad, ik vind ze alleen minder goed qua service als je een email stuurt. De ene keer reageren ze snel en de andere keer kan het weken duren voordat je antwoord krijgt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:26

Jij woont in Kerkrade, zij zitten in de provincie Drenthe.
Is het niet verstandiger ivm passen en evt retourneren naar een zadel te kijken van een winkel die meer in je eigen buurt zit?

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 08:35

Ja ik laat sowieso een zadelmaker komen, maar zij hebben ook een zadel dat me aanspreekt.
Dat zadel kan ik ook helaas niet vinden bij hun wederverkopers

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:47

Welk zadel is dat dan?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:50

De eigenaresse van Equimatch is een vriendin van mij. Ze is eigenlijk altijd heel snel met reageren en ik heb ook nooit klachten gehad. Ik weet wel dat ze heel druk is met haar bedrijf naast de webshop, ze runt ook een pensionstal en geeft les en jureert. Dus wellicht heeft ze nog geen kans gehad het tweede mailtje te antwoorden?

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 08:51

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:52

Zadels via internet bestellen vind ik zoiezo tricky.. Want bij tijdens het verzenden is er niemand bij, mocht het zadel beschadigen.... Dan zou ik hem gewoon ophalen, ookal is het ver rijden.
Verder heb ik wel goede ervaringen met Equimatch, haal er regelmatig dingen die andere winkels niet in zulke kleine maten hebben voor mijn pony('s)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 08:53

Heb even gekeken, heb mn tweede pb op 9 maart verzonden en mn mail een paar dagen geleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:56

Tot nu toe alleen goede ervaringen met Equimatch, maar er nog nooit wat via internet gekocht. De winkel zit hier om de hoek en heeft ook meerdere malen speciaal iets voor mij besteld zodat ik het eerst kon zien. Zonder afname verplichting. Eigenaresse geeft hier les op stal en is inderdaad erg druk.

Persoonlijk zou ik bij geen enkele winkel een zadel via internet kopen, dan maar zelf af halen of laten brengen.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 08:59

Ja zit idd risico aan, maar misschien kan ik ook iets regelen dat ik m bij een van de wederverkopers kan afhalen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:02

Optimus zadel? Ken ik niet. Het heeft wel een aantal mogelijkheden die je bij merken uit dezelfde prijsklasse ook kunt vinden. Wintec bijvoorbeeld. En die zijn veel makkelijker te krijgen en de kwaliteit daarvan is bekend. Veel goed gesorteerde winkels waar ze ook zadels verkopen hebben die in het assortiment en kun je bekijken voordat je ze koopt. Dat lijkt me veel handiger.

Bovendien: als ze distributeurs hebben ( ruiterzaken), dan kun je toch vragen of die dat zadel willen laten komen? Ik zie op hun lijstje meerdere zaken in Limburg staan ( o.a. Maastricht). Dan ben je niet afhankelijk van het anonieme internet.

Ik heb overigens geen oordeel over Equimatch hoor, maar het lijkt me dat je er meer aan hebt als je hetzelfde artikel in je buurt kunt vinden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:17

Ik heb nog nooit problemen met Equimatch gehad, maar ik haal het altijd. De eigenaresse is als het ware onze buurvrouw en de winkel zit ook dichtbij. Ze hebben het inderdaad keidruk.

Moet wel lachen om de reacties over verzenden, hoe denk je dat de producten vanuit Engeland komen? Daar zitten tijdens de verzending ook niet 24/7 mensen bij te kijken wat er mee gebeurd :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:40

Lach maar - en betaal jij dan de extra verzendkosten? :+

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:11

Dat snap ik Mistid, maar dat regelt de verkoper dan toch met haar leverancier?
Als je als klant een beschadigd zadel binnenkrijgt, is het nog maar de vraag of je een ander zadel ervoor terug krijgt, want eentje die beschadigd is wil je toch niet voor het volledige bedrag? Dan kan je net zo goed een 2de hands kopen..

_LJM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:14

Wat zadels betreft heb ik geen ervaring met ze, ik heb er wel twee dekens vandaan. Die zijn van super kwaliteit, bevallen goed :)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 08:23

Bedankt voor t meedenken.
Ja die winkels in limburg heb ik gezien, alleen werkt hun website niet.

En wat betreft wintec: daar heb ik ook naar gekeken, maar heb liever leer denk ik en vind t ook niet mooi met dat suede achtige.
Ja ik ben een zeur af en toe :o