Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

2a54z6e45r6r schreef:Joo!
Ik heb een jaarling (staat nu op opfok een heel eind van hier) maar weet niet welke maat hij nodig zal hebben van deken. Ze schatten dat hij 156cm groot wordt. Dan kan hij een 185 bovenmaat gebruiken. Maar welke maat moet ik dus voorzien voor in de groei? Het gaat vooral om vliegendekens en zweetdekens. Of zou ik gewoon tijdelijk ipv van een zweetdeken een fleecedeken voor mensen gebruiken (wel een gek zicht natuurlijk)?
Groetjes
Maar
en hij wordt 1 eind mei. Het is voor het zweetdeken niet echt de bedoeling om die lang op te leggen, maar bv als het kouder is en hij moet gewassen worden dat hij die dan opkrijgt tot ie droog is
Peerke_ schreef:2a54z6e45r6r schreef:Joo!
Ik heb een jaarling (staat nu op opfok een heel eind van hier) maar weet niet welke maat hij nodig zal hebben van deken. Ze schatten dat hij 156cm groot wordt. Dan kan hij een 185 bovenmaat gebruiken. Maar welke maat moet ik dus voorzien voor in de groei? Het gaat vooral om vliegendekens en zweetdekens. Of zou ik gewoon tijdelijk ipv van een zweetdeken een fleecedeken voor mensen gebruiken (wel een gek zicht natuurlijk)?
Groetjes
Maar
Gewoon een goedkope kopen,
Wij hebben al zweetdekens vanaf 11 euro.
https://www.peerkeruitersport.nl/paard/ ... deken.html
Een jaarling sloopt zijn dekens toch, dan kun je beter geen hele dure erop hebben liggen

.

.
2a54z6e45r6r schreef:Ze schatten dat hij 156cm groot wordt. Dan kan hij een 185 bovenmaat gebruiken.
2a54z6e45r6r schreef:Idd, true. Meestal vergeet je dan eingenlijk waar het allemaal echt om gaat: luisteren naar je paard
)
Duhelo schreef:ik zou ook absoluut geen deken opdoen, maar idd wel eentje aanschaffen voor het geval dat.
dan gewoon de maat die hij nodig zal hebben als volwassen paard (n bij een zweetdeken van 11 euro kun je niet echt veel missen)
een deken liggen hebben is handig voor als die ziek is, eens in water gesukkeld is, of om gewoon eens te oefenen
Vliegendeken heeft ie ook niet nodig, zeker als die lange manen heeft en staart jaagt ie ze zo weg, ook rollen ze in het zand tegen de vliegen dus ze beschermen zichzelf genoeg
En vliegenspray helpt ook wel.