Blabla1980 schreef:ja maar ze groeien op deze leeftijd zo hard dat ik me afvraag hoelang het dan precies past?
waar heb je dat laten doen?
je moet natuurlijk wel een beetje rekening houden met groeiruimte, ik heb het bij van rijs toen laten aanmeten, na meerdere zadels passen en proberen kwam er 1 duidelijk uit die zowel lekker op het paard lag en waar mijn kind het prettigste op kon zitten en de meeste houvast aan had. Bij het ene zadel keek je zo tussen zijn benen door, de andere lag niet lekker op het paard en en zo zijn we toen uiteindelijk uitgekomen op een 15 inch wintec zadeltje waar hij toen een paar jaar plezier van heeft gehad (fijne was ook nog eens voor het kind dat het vrijwel onderhouds vrij zadel was en lichtgewicht)
ik zou zeggen informeer eens bij wat zadelmakers wat de mogelijkheden zijn en de kosten, misschien hebben ze ook 2e hands liggen. ik had toen in eerste instantie een 2e hands euroriding apart laten leggen maar die lag voor geen meter en heb dus uiteindelijk die wintec (ook 2e hands maar in nieuwstaat) gekocht. voordeel van wintec is ook nog eens de verwisselbare boom en de verplaatsbare kniewrongen waardoor je je kind ook nog wat extra steun kan geven op de juiste plaats en ze zijn niet zo duur.