Welke bandages

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joeri_AD

Welke bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 18:37

Welke bandages gebruiken jullie: fleece of elastiek? En waarom?
Met of zonder onderlappen? En heeft er iemand ervaring met half fleece half elastieke bandages?

Heleennn

Re: Welke bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:39

Als je fleece bandages gebruikt kan je niet veel verkeerd doen... Je mag ze uiteraard niet te strak aanspannen! Bij elastische bandages moet je een onderlap aanbrengen en mag je het zeker niet te strak doen, dan span je het bloed af! Halffleece of halfelastiek heb ik totaal geen ervaring mee...

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 18:44

K gebruik zelf ook fleece bandages maar k had ergens op internet gelezen dat ze eigenlijk alleen maar voor de versiering zijn omdat ze bijna geen bescherming of ondersteuning geven....

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:50

Lise_AD schreef:
K gebruik zelf ook fleece bandages maar k had ergens op internet gelezen dat ze eigenlijk alleen maar voor de versiering zijn omdat ze bijna geen bescherming of ondersteuning geven....

Dat klopt, ze geven enkel bescherming tegen het bijvoorbeeld aantikken van de benen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 18:53

ik vind fleece het fijnts, heb er wel onderlapen onder. ik heb ook nog gewoone stoffe ( weet niet hoe dit heet) ik heb ook hals fleece half stiek maar die zou ik niet aan raden, want die zijn niet zo makkelijk te draaien.
ze geven een klein beetje steun en ook wel een kleinbeetje bescherming maar peesbeschermers zijn beter

Joeri_AD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 18:57

ja, ik heb er ook al katoenen (ik denk da dat die stoffe zijn) gekocht maar die krullen altijd om bij mij...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:20

Ik ben nooit zo van de bandages maar heb nu bandages van br waarvan de 1e helft onderlap is en de 2e helft elastisch en dat zijn de enigste bandages die ik gebruik!