Pasvorm bij peesbeschermers & strijklappen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Pasvorm bij peesbeschermers & strijklappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 15:24

Hi bokkers!
Omdat ik mijn leasepaard Collin wekelijks wil gaan longeren, zou ik peesbeschermers en strijklappen willen aanschaffen.
Ik weet alleen niet zo goed te kiezen tussen full of cob.
Ik heb al door oude bokt-topics gebladerd, maar kan maar weinig vinden over hoe de beenbescherming hoort te zitten qua hoogte en omvang.
Collin is qua schofthoogte een paard, maar qua verdere bouw zit hij op het randje van een grote E-pony/paard.
Hieronder een foto:

Afbeelding

Nu is mijn vraag dus aan jullie: hoe weet ik wat passende beenbescherming voor hem is? Waar moet ik op letten qua pasvorm?
Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Anoniem

Re: Pasvorm bij peesbeschermers & strijklappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:30

Pasvorm van de duurdere beschermers is vaak net ff beter.

Ik zou toch full wel adviseren, denk ik. Maar gewoon passen. Je kan wel een keer peesjes even van een stalgenoot proberen toch?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:48

Dat was ik sowieso van plan Yamcha, maar ik bedoel ermee: waar moet ik op letten als ze om zitten? Wanneer zitten ze goed?
Collin heeft afgelopen najaar ruim 2,5 maand een peesblessure gehad dus ik ben wel zuinig op z'n beentjes;)
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 07-03-12 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:02

Als ze niet te strak zitten, en ze moeten gewoon makkelijk aangaan.

Kan je wel beschermers aanraden met schapenbont erin, ze zijn erg duur, maar het geld wel waard, want totaal geen warme benen wat je met neopreen wel hebt.

Ik heb deze:
Afbeelding
Die zijn super, bont vormt zich naar het been, dus past altijd perfect.