Probleem met de Wintec 500 dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chade9

Probleem met de Wintec 500 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 15:21

Ik heb nu 2 jaar een Wintec 500 dressuur.
Ik reed op mijn vorige paard met de zwarte boom leren singel en nu met dit paard heb ik een gele boom moeten kopen omdat ze smaller was dan het vorige met een kortere singel zo eentje met die gaatjes erin van wintec.
Maar nu is er weer een probleem dat zadel glijd als het ware tijdens het rijden naar achteren, waardoor ik dan met mijn kruis op de boom zit. Mijn zit verslecht omdat ik vanachter gelift word gaan mijn benen van onder mijn knie knikken ook naar achter (ziet er heel raar uit). Als je afstapt is de singel ook een 10-15 cm verplaatst en het zadel ligt achter de schoft maar tikt niet tegen de schoft.

Wat kan hier het probleem zijn, singel? zadel? boom? paard?

MarliesV

Re: Probleem met de Wintec 500 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:23

Dat is vanaf hier niet te beoordelen. Zadel wat glijdt ligt per definitie niet goed.

Ik zou hier een zadelmaker bijhalen die verstand heeft van dit soort zadels. Beter en 1x wat geld tegenaan en direct goed dan dat je de boel stuk rijdt. Zonde van je paard maar ook van jezelf.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:42

Het lijkt mij dat in ieder geval de boommaat niet goed is, maar ik denk dat het gehele zadel niet goed ligt op dit paard, aangezien het zadel zo ontzettend veel schuift en jij er ook niet meer fatsoenlijk op kunt zitten. Haal er eens een zadelmaker bij. Ik zou ook niet meer rijden met dit zadel.

chade9

Re: Probleem met de Wintec 500 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 17:33

Nee er is ook niet te rijden met dit zadel, ik heb er iemand naar laten kijken en als ik erop zit kan die nog net met 1 vinger tussen de boom en de schoft. En ik kan er 6 keer af om hem goed te leggen. Maar wintec heeft verschillende bomen en ik zit al op de smalste dat is geel dan is er niks meer.

Welk zadel past goed op een paard met dan zon smalle bouw?