Oornetje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 10:56

Hoi,

Ben een beetje aan het rondkijken voor een oornetje, maar heb hier verder totaal geen ervaring mee. Mijn vraag is hoe ze uitvallen qua grootte? Mijn paard heeft namelijk alle spullen gewoon in maat full maar hij heeft echt kleine pony oortjes. Ik vind het zonde als ik met maat full dan zo'n leeg stuk oor over hou zegmaar :+ Of valt dat wel mee? Is cob dan een betere optie of wordt dat weer te krap om het hoofd heen?

Daarnaast ben ik opzoek naar een zwart of donkerblauw oornetje, zonder poespas en ook geen contrasterende stiksels/randjes. Blijkt nog lastig te vinden.

Bedankt!

sharonalover

Re: Oornetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:07

welke je moet hebben weet ik zo niet.
wat betreft de maat: je kan gewoon voor een full gaan, idd vanwege de ruimte tussen de oren enzo ;) als ze dan voor de oren te groot zijn, kan je ze binnenstebuitendoen, en ze zo op de juiste maat maken, je stikt er simpelweg langs ;) aangezien dat aan de binnenkant zit, hoeft dat niet zo heel netjes, zie je toch niet zoveel van :) als je hem heel veel kleiner maakt, kan je het resterende er ook nog afknippen, om irriteren te voorkomen ;)
Hoop dat je snapt wat ik bedoel :+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 15:28

Ohja dat is natuurlijk een hele praktische oplossing :+ Niet eens aan gedacht. Top! Dan ga ik voor de full :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:31

moet zeggen dat ik dat bij die van mij niet eens nodig vond, die had ook kleine oren maar kon ook met een full vooruit :j .
Het lijkt dan ineens of hij grote oren heeft :P ze gingen bij mij niet hangen ofzo :)

Maar de A pony bij ons op stal had écht veelste kleine oortjes voor het ponymaatje dat ze hadden :+ dus toen hebben ze dat zo gedaan :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:31

Vind die van equiline het fijnste !

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:33

Wel oppassen bij sommige oornetjes is de bovenkant van de oren gewoon recht afgeknipt. Dat staat raar en past niet mooi.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 16:25

Maud, super! Die hebben tenminste gewone effen zwarte! Super. Die ga ik bestellen.

Dank voor de feedback iedereen!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:07

Ja die zijn ook echt het mooiste qua kwaliteit vind ik, zitten ook mooi en blijven ook goed na het wassen etc!