Kaptoom van Agradi?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Kaptoom van Agradi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:45

Hoi bokkers,

ik ben opzoek naar een kaptoom voor mijn paard. Nu heb ik al een paar topics gelezen hierover maar alle kaptooms die ik voorbij heb zien komen waren rond de €150,- nou vind ik dit wel wat aan de dure kant maar als het niet anders is, is het niet anders.

Toch ben ik even verder gaan zoeken en kwam ik op Agradi deze twee tegen:
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 1040405/71
en
http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 4036775/71

Wat denken jullie hiervan? Zal dit wat zijn? Iemand die hier misschien ervaring mee heeft?

Ik ben benieuwd!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:48

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 13:51

Ik zou liever voor een academische kaptoom gaan. Ook die zijn voor een redelijke prijs te vinden (natuurlijk wel mindere kwaliteit als de hele dure, maar voor af en toe gebruik bevallen ze mij prima).

deze bijvoorbeeld: http://www.kraemer-pferdesport.de/GOLD- ... &ci=247714 (leveren ook in NL)

Jellebie

Re: Kaptoom van Agradi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:52

Helemaal super, dank jullie wel :D !

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:01

Ik heb bij die link van mij besteld omdat ik graag een kaptoom zonder ijzer wilde hebben (mijn paard word daar beetje hyper van, een ketting :') )

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 14:06

Ik heb geen idee wat ik wil eigenlijk := . Ik heb totaal geen verstand van kaptooms maar ik heb er een nodig voor mijn grondwerk lessen :)

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:46

Ik heb zelf een academische kaptoom via Lusitana hier van bokt. Heel mooi en kwalitatief ook erg goed. Ik ben er zeer tevreden mee en hij kostte mij geloof ik 90 euro incl. verzenden. Die van Agradi vind ik niet zo heel erg mooi en die tweede keelriem is overbodig (evenals die van kraemer overigens).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 16:59

Nadeel van de meeste academische kaptooms is de ketting die over het neusbeen loopt. Die kan (zeker als je zelf nog niet heel handig bent met grondwerk) gemeen scherp inwerken.

Ik gebruik zelf de Multi Bridle van Rambo, maar die voldoet niet helemaal aan je prijswensen. Ik heb hem gekocht om mee te rijden, maar toen ik hem eenmaal had en het ging vriezen besloten toch ook aan de hand te willen leren werken met mijn pony en toen kwam de kaptoomfunctie goed van pas.
Maar ik gebruik het hoofdstel dus in eerste plaats om mee te rijden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 17:22

Wat een onwijs gaaf hoofdstel! Komt zeker op mijn lijstje :j

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:27

Angela schreef:
Ik zou liever voor een academische kaptoom gaan. Ook die zijn voor een redelijke prijs te vinden (natuurlijk wel mindere kwaliteit als de hele dure, maar voor af en toe gebruik bevallen ze mij prima).

deze bijvoorbeeld: http://www.kraemer-pferdesport.de/GOLD- ... &ci=247714 (leveren ook in NL)

Deze heb ik ook en bevalt heel goed, ik werk er nu al zo'n 3 jaar minimaal 3x per week mee en er is nog geen beschadiging te vinden.

Plus dat je ook nog de mogelijkheid erbij hebt om een bit in te hangen.
Kan dus ook als hoofdstel gebruikt worden.

Er zit in het leer (dus niet zichtbaar) een metalen deel voor de inwerking.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:30

Niet zichtbaar nee, maar wel degelijk voelbaar voor je paard.
Mijn Micklem Bridle is uitsluitend een leren band en werkt ook prima in, maar wel iets vriendelijker, minder stug. Uiteraard is een optoming zo scherp als de hand van de ruiter die hem bediend, maar zeker als je nog begint met grondwerken en je het dus nog aan het leren bent, zou mijn voorkeur uitgaan naar een niet te scherp inwerkend geheel.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:33

Tjinta schreef:
Angela schreef:

Deze heb ik ook en bevalt heel goed, ik werk er nu al zo'n 3 jaar minimaal 3x per week mee en er is nog geen beschadiging te vinden.

Plus dat je ook nog de mogelijkheid erbij hebt om een bit in te hangen.
Kan dus ook als hoofdstel gebruikt worden.

Er zit in het leer (dus niet zichtbaar) een metalen deel voor de inwerking.

deze heb ik ook en bevalt goed. Ook ik ben net begonnen met grondwerk (zeg maar gerust rechtrichten) en vind deze heel fijn! mijn pony reageert er ook heel goed op.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 19:14

Marije_jiplover schreef:
Niet zichtbaar nee, maar wel degelijk voelbaar voor je paard.
Mijn Micklem Bridle is uitsluitend een leren band en werkt ook prima in, maar wel iets vriendelijker, minder stug. Uiteraard is een optoming zo scherp als de hand van de ruiter die hem bediend, maar zeker als je nog begint met grondwerken en je het dus nog aan het leren bent, zou mijn voorkeur uitgaan naar een niet te scherp inwerkend geheel.

Heb je misschien een foto van het hoofdstel op jouw paardje? Ik overweeg toch wel echt om hem te kopen maar vaak ziet een hoofdstel er op winkel foto's veel mooier uit :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:18

Nog niets echt duidelijks online van mijn eigen pony, maar [HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel dit topic op bokt gaat specifiek over het hoofdstel en daar staan heel veel eigen foto's van bokkers in, in allerlei varianten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:25

Afbeelding
Dit is een foto van vanavond van mijn haflinger met het hoofdstel om als gewoon trenshoofdstel, dus niet in de kaptoom functie.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 21:48

Okeeeee ik ben overtuigt haha. ga hem zo bestellen :-)