[WN] "Paarden make-up" Hoe, wat, waar???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nevada

"Paarden make-up" Hoe, wat, waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 17:37

Hallo allemaal :)
Omdat ik met de gedachten loop om onze Magic op de Rassenshow in mei uit te gaan brengen in de halter, vraag ik mij af hoe dat met de z.g. "paarden make-up" zit??
Wie gebruikt het, waar en waarom wordt het precies toegepast (ja, om een paard er mooier uit te laten zien, ha ha :D , graag ff een toelichting hierop), welke merken zijn er en wat kost het?
Wie weet waar dit te halen is en/of wie heeft/weet eventueel goedkope alternatieven??

Hoor het graag van jullie :j
Alvast bedankt voor een reactie...

Fiebie

Re: "Paarden make-up" Hoe, wat, waar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:42

Hey wat leuk zeg!! :):)

Ik gebruik voor de keuringen simpel babyolie van zwitsal voor ogen en neus, om die er wat beter uit te laten komen en geeft een soort extra dimensie aan de foto's :D

Verder heeeeeeeeeeeeel erg veel babydoekjes om de plekjes weg te poetsen en zo'n stofdoekje om de aangetrokken stof er af te vegen, werkt als een tiet!
Cowboy magic voor in de staart, en wat Shine-spray voor over de vacht.

Hoefolie om de nagels te lakken....

Maar voornamelijk de 'make-up' van het tuig vind ik toch ook wel smoelen :+

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:48

De merken 'make-up' die ik ken zijn Ultra Highlighter en World Champion Shine On. Die kun je om de ogen en op de neus smeren. Als goedkope variant kun je volgens mij ook baby-olie gebruiken.

Prijzen en verkrijgbaarheid zou ik niet weten, in zo verre heb ik geen ervaring met het gebruik van de make-up, heb het namelijk alleen maar voorbij zien en horen komen op stage een tijdje (zo'n 5 jaar) geleden. :)

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:38

Over het algemeen gaat er een heel groom regime aan vooraf:

Wassen (vaak meer dan een keer), stiekjes, hoefjes lakken etc.
Let er wel op dat niet bij alle rassenver. zwarte highlighter is toegestaan evenals zwarte hoevenlak! Denk aan de appaloosa's.
Het meest gebruikt is de ultra, world champion en de silverado highlighter waarmee je accenten kan maken rond de ogen, jukbeenderen en neus. Daarnaast kan je er ook altijd nog die vervelende piekjes mee weg werken die op het laatste moment uit je staartjes komen :P
Het ziet er gewoon mooi en verzorgt uit; je paard is vaak geschoren en dan komt alles gewoon mooier uit met highlighter. Babyolie moet je mee uitkijken ivm huidreacties en in de zomer met verbranden. De bovengenoemde producten bevatten bijna allemaal zonnebrandbescherming. Prijzen liggen tussen de EUR 9 en EUR 14. Je doet wel vreselijk lang met een kleine verpakking.
Laatst bijgewerkt door Mathilde op 05-03-12 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:40

Onze Mylo wordt oa geshowd in de ColorClass. Hij heeft dan het volgende aan make-up op: :D

Zowiezo begin ik ruim een week voor de wedstrijd met het wassen van zijn hakken en benen. Green Spot remover van CB en veel zilvershampoo.
Op de dag zelf:
Zwarte (afhankelijk van de kleur van de hoef) hoeflak
Afbeelding
Zie: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=125

Hij krijgt een nepstaart in (heeft een ielige staart van zichzelf), zal eens kijken of ik voor en na fotos heb :D.
*edit* geen "kont-foto's", maar wel het verschil goed te zien:
Zonder nepstaart, hier zie je maar een dun plukje tussen zijn achterbenen:
Afbeelding

En met:
Afbeelding
De net niet wit genoeg zijnde plekken werk ik bij met "verf", http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... oductID=84

Zijn neusgaten, mond en ogen krijgen een shining touch blank
Afbeelding
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... oductID=60
En als finishing touch: pepi spray!
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 08:37

Zozo! Das even lekker bezig zijn?

Babyproducten hebben een andere PH waarde dan paarden producten, rond ogen en neus zijn natuurlijk gevoelige delen, eerst klein beetje uitproberen dus!

Ik ben voor last-minute-vlekken fan van greenspot remover, ochtent van een fotoshoot bijv.
En detangler en shine (ook cowboy magic) gebruik ik hier veel, en is ook fijn om de staart na een vlecht goed glad te krijgen! En shinie!

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:34

ik heb de hoeflak blank als ie 1 of meerdere witte hoeven heeft, en zwart als ie alleen zwarte hoeven heeft. die kan je na het smeren nog even in sprayen met haarlak, blijft het glanzen. oren en voetjes scheren, bright eye voor die glimmende glimlach van Magic en heel veel Cowboy magic. ik ben al vroeg daar mee begonnen. elke week de staart bijhouden en de manen. veel wassen green spot remover van CM. staartzak etc tijdens het vervoer en babyolie/doekjes voor de laatste finiscing toutch..

ikzelf scheer Lucy haar witte voet ook nog, zodat die mooier uit komt. dit laat ik wel doen door iemand met ervaring. ik ga zelf niet prutsen. :D