Coatbuster ervaringen (furminator)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Coatbuster ervaringen (furminator)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:08

Alvast bedankt voor het lezen iedereen.

Ik hoor vaak van de gewone furminator dat de handvaten afbreken en vind 15euro dan veel geld voor iets dat snel breekt. Nu kwam ik de coatbuster tegen, dat is het zelfde systeem als de furminator maar nog onbekender en met
vervangstukken. Misschien is het een goed alternatief of weet iemand een ander alternatief aan te brengen die minder breekgevoelig is. Even de 2 site's http://coatbuster.be/index.html en http://coatbuster.nl/

En een foto
Afbeelding

Ik vraag mij af of er ervaringen zijn met deze en of deze het zelfde "probleem" heeft als de gewone furminator,
het afbreken van handvaten...

Lori

Re: Coatbuster ervaringen (furminator)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 22:19

Het werkt eigenlijk echt het zelfde als de furminator maar dan met verwisselbare stukken..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 20:25

Echt niemand met enege ervaring eventueel in de gewone furminator kan ook, had liets over de coat buster gehad.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:37

Ik heb een goedkope furminator. Die van mij heb ik nu al 2 jaar en nog helemaal heel.
Ik heb ook nog niet eerder gehoord dat de handvaten zomaar afbreken. Misschien is het net zoals met alles hoe zuinig ben je er zelf mee. De coat buster ken ik helemaal niet en kan je hier helaas ook niet mee helpen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 21:42

Geen probleem Lin_ ben ook al iets met je reactie. Er zijn veel op bokt die last van hebben of breken of de lijm die los laat waardoor het in 2is. Sommigen hebben ook nergens last van.

Is het gewoon zo een furmi zonder merk zegel van furminator dat je hebt of iets dat qua uiterlijk totaal niet meer op de "echte" furmi's lijkt ?

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:16

ik heb de ´goedkope´ versie en dit wordt mijn 2 jaar, vorig jaar 4 paarden mee gedaan en dit jaar 5. ben er zuinig op en hij is dus nog helemaal heel. het is maar net hoe je hem vast pakt.

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:54

Ik heb de goedkope versie van de Furminator, niet de gene die in de foto van TS staat. Hij bevalt prima, werkt goed. Ik ben wel altijd erg zuinig op mijn spullen. Ik doe dus altijd het beschermstripje op het kammetje terug.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 20:11

Oke dankje voor de reacties alvast :). Hier ben ik zeker wat mee !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:06

Handvaten afbreken , serieus :?

Kan me er weinig bij voorstellen , gebruik al jaren een Furminator en ga er absoluut niet zachtzinnig mee om :P

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:12

Ook hier geen last van een afbrekend handvat. Ik heb wel een echte furminator.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:21

Voor mij is het herkenbaar dat de handvatten afbreken helaas. En dan is dat niet op de momenten dat je er hard mee drukt of wat dan ook. Het is al gebeurd bij de gewone furminator (wel de goedkope) en de furminator de luxe. Ik had er gelukkig 3 dus nu is er nog 1 heel. Heb overigens wel de handvatten vast kunnen zetten met lijm en een schroefje.
Maar ik ben toch ook wel benieuwd naar die coatbusters, ik ken ze niet.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:24

hetlevenwint schreef:
Echt niemand met enege ervaring eventueel in de gewone furminator kan ook, had liets over de coat buster gehad.

Furminator werkt bij mijn kat goed. Voor mijn paard heb ik een grotere gekocht. Systeem is prima, maar ik vind hem door de grootte niet zo fijn. Hij lijkt wat te breed om de rondere plekken mee te borstelen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:14

Ik lees het erg vaak van die handvaten (zoekfunctie en je komt het direct tegen).
Ik ga de gene vanuit m'n op misschien bestellen ik bekijk het nog.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:17

Ik gebruik ze in de trimsalon en heb ook slechte ervaringen met de handvatten die breken.

Nu heb ik ze van Trim.nl en die zien er hetzelfde uit als die van jou. Kun je kracht opzetten, maar breken absoluut niet. En veel goedkoper dan de echte furminator. Bovendien ideaal om verschillende mesjes op te zetten.

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:19

Ik heb dezelfde als de foto.
Heb nergens last van werkt perfect en gebruik het voor de paarden katten en de hond.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:19

ik ken het probleem, ik heb een echte dure furminator voor de paarden en het rubber handvat breekt niet af, maar schuift er vanaf, na iedere streek moet ik het handvat terug schuiven, doe ik dat niet, dan valt het kam gedeelte op de grond omdat het losraakt van het handvat.
Erg irritant. De (ook echte) furminator voor de kat heeft dit probleem niet.

Nu ben ik een beetje klaar met al dat verharen, dat ieder jaar langer duurt en moeizamer gaat: ik heb een scheermachine gekocht :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 14:27

Oke ben blij iemand gevonden te hebben die de gene uit de OP geeft en iemand die een gelijkaardige heeft ook met opzetstukken, de andere reacties zijn ook zeer hulpvaardig !

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:44

Ik heb zonet even 2 pony's ermee gekamt en de haren vlogen eruit denk dat ik wel 3 emmers kan vullen.
Is wel zonder de haren in elkaar te drukken.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:53

Ik heb ook een furminator, en het handvat ligt er inderdaad af, maar zonder handvat ook nog gewoon bruikbaar!

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:46

Ik heb zelf een oude versie van de furmiator en die is niet stuk te krijgen, wel heb ik eens de nwe versie besteld voor vrienden en idd in no time braken de handvaten... dacht zelf ook eerst jemig hoe hard borstel je ermee, immers mag je geen druk zetten... Maar ag echt aan die zending/lading da allemaal snel breken.

Ben benieuwd naar de coatbuster maar voorlopig doen de mijne het nog.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 21:07

Ik heb ondertussen een furminator (een namaak) in de tom & co gaan halen, ben er erg blij mee. Werkt super en zit goed stevig vast (17 euro ongeveer voor de liefhebbers en de kam is +-10cm).

TinaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 02:21

Ik heb een furminator en deze werkt super!

kiekje.be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:40

Ik heb een coatbuster (de breedste uit de foto van de OT) en ben er héél tevreden over. De paarden vinden het ook geweldig, en er komt echt superveel haar mee los.

Na 5 minuutjes borstelen zag het er zo uit :)

Afbeelding

Geen last van het handvat tot nu toe :)