Ik heb echt super dringend een zadel nodig om mijn paard verder te trainen (heb nu een boomloze trekker en voel me niet zo goed in een boomloos zadel op een jong paard), ik plaatste hier al een topic over een selle a piquer zadel, maar heb eergisteren een nieuw model Spaans zadel geprobeerd van Zaldi dat blijkbaar nog niet in de cataloog staat want vind op internet nergens iets van terug.
Het is een Spaans zadel met een Engelse boom die speciaal ontwikkeld is voor de ruiter die naast dressuur vooral wandeltochten maakt.
Vooraan is er een heel klein pommeltje, de troussequin langs achteren is rechthoekig, heb ik nog bij geen enkel zadel gezien. De zweetbladen zijn eerder vierkant van vorm en de zit geeft enorm veel ruimte en is redelijk plat. Prijs is rond de 1450 euro (bij Ibero Import). Kleur die ik getest heb was zwart nubuck.
Ik twijfel enkel omdat er een gemodifieerde Engelse boom in zit, weet niet of dat ok is, maar qua zit het meest comfortabele zadel die ik uit een reeks van rond de 15 zadels geprobeerd heb (waaronder ook de Buckeburger van Deuber (die fantastisch zat) en de Spaanse WOW versie).
Wie kan me meer info geven over dit nieuwe model? Is het goed voor de rug van het paard gezien het geen platte spaanse kussens zijn maar eerder een Engelse boom met een breder draagoppervlak?