Peesbeschermers is makkelijker voor jou, als je geen ervaring met bandageren hebt moet je dat zeker niet doen! Dat moet je heel goed kunnen, anders gaat het zakken of kan het te strak zitten. Peesbeschermers zijn heel makkelijk, op de bokt markt kun je voor weinig geld wel een tweedehands setje kopen, even iemand die er een beetje verstand van heeft mee laten kijken of ze passen en of je ze goed vast doet.
Ik zou inderdaad ook voor de peesbeschermers gaan. Als je geen ervaring met bandageren hebt doe je vaker meer kwaad dan goed aan de paardenbenen, zonder dat je dat zelf doorhebt. Peesbeschemers doe je om en klaar
ik ben het met de rest eens, ik zou voor peesbeschermers gaan. ze zijn veel makkelijker in gebruik en er kan bij het aan doen niet veel verkeerd gaan. bandageren is iets wat je echt moet kunnen, anders kun je meer fout dan goed doen.
Maar ik ga mijn Brevet bij een manege afleggen en ik weet dus niet of ik op een pony of paard rijdt. En als ik het goed begrepen heb zijn er verschillende maten, wat kan ik dan het beste nemen?
Zou idd voor peesbeschermers gaan. Misschien kun je bij de manege even informeren op welk paard je moet en welke maat ie heeft. Of vragen of hun setjes hebben liggen die je kunt gebruiken.
Ik geloof dat je het b brevet niet met bandages mag doen. Bij ons mocht het toch niet. Was een meisje binnengegaan met bandages en moest terug buiten om ze af te doen. Er waren van de 15 deelnemers maar 3 die peesbeschermers droegen waarvan 2 zwarte en maar 1 witte. De rest droeg niets, enkel een wit dekje. Dus lijkt me niet dat je dat moet hebben hoor.
Wij mochten op ons B brevet bij dressuur niets, geen peesbeschermers of bandages. Bij springen waren peesbeschermers wel verplicht bij ons, degene die er geen hadden, mochten er van de manege gebruiken...