Myler level? Maat? ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Myler level? Maat? ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 11:41

Hallo bokkers,
N.a.v goed advies van een aantal mensen die ik ken ga ik toch maar een keer Myler bit proberen.
Ik hoor het superveel goede ervaringen over en vraag me af of ook bokkers zijn die deze bitten als onprettig hebben ervaren?

Dan kom ik bij de vraag.. welk level ? 1 of 2.
Ik hoorde dat ze wat groter vallen.. mijn pony heeft maat 11,5 ,maar 10,5 hebben ze niet.
Zou die 11,5 toch passen eventueel met bitringen als dit de werking niet verstoord?

Ik ben erg benieuwd :j

Dribbelkont

Re: Myler level? Maat? ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 13:18

ik heb level2 mb04 heerlijk bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:24

Ik heb tot ik bitloos ging altijd met een Myler level 1 gereden maat 12,5 die wel wat te groot was dus met bitringen ging prima :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:26

Er zijn hier vrij veel topics over wbt ervaring. Even googlen dus.
Ik rijd mn pony (en paarden die ik heb gehad, en zelfs mn mini paardje voor mennen) al jarenlang met myler lvl 2. Topbit. Rijd er nu zo'n 6a 7jr mee.

Je kunt de bitten uitproberen oa bij depaardenschuur.nl (bellen)
Het moet alleen wel serieus passen, anders is de ligging van het bit nauurlijk niet goed zoals het moet ivm anatomisch mondstuk..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 08:41

Ze vallen idd groter. Heb er dus geen goede ervaringen mee. Van alle paarden hier waar we de afgelopen jaren een Myler hebben geprobeerd, was er maar 1 die er redelijk fijn op liep. Wij komen steeds weer terug op de Sprenger Turnado of de KY Rotary.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:06

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:26

Oh, en als je gaat uitproberen, volgens mij is dat 3 wkn, benut ze ook, sommige paarden lopen er direct fijn op, anderen zullen even moeten wennen.
Het kan ook zijn dat je paard het helemaal niks vind natuurlijk. Zoveel paarden, zoveel bitten, kan niet alles hebben :))