Een aantal van jullie kennen mijn paard nog wel uit een topic van enkele maanden terug.
Het rijden op een trens was gewoon onmogelijk hij is beren sterk dus heb er nu uit ellende maar een pelham in hangen, voor mijn rug nek en schouders. ( Aantal jaar geleden een ongeluk gehad en nu erg slappe rug/schouders/nek. Maar die pelham is gewoon niet de oplossing en die moet er dan ook gewoon uit
Ben het helemaal zat met het verleggen van al die problemen
Ik heb mijn paard nu op een manege en de weide is gewoon erg beperkt. Ga luxe inleveren dus ga ik vanaf 1 april naar onze nieuwe/oude stal met 24/7 weidegang met andere paarden
(waar mijn pony ook staat)Nu wil ik dus ook de overstap naar bitloos maken om het hele ''natuur
'' plaatje compleet te hebben:j
Maar dan... Er zijn zo gruwelijk veel verschillende bitloze hoofdstellen waarvan ik nu al weet dat 3kwart voor ons niet gaat werken.
Mijn pony ( dwarslinger
) rijd ik ook bitloos met een hackemore, en heb ook zo'n rad geval ( kan even niet op de naam komen
) maar dat werkt niet.Oke genoeg gezeur en geklaag:
Wat ik dus zoek is een goed bitloos hoofdstel dat:
Niet snijd of schuurt ( erg dun huidje dat héél snel kaal/kapot is.
Kinkruis hoofdstel vind ik ook mooi maar schijnt slecht te vieren als er even druk op is geweest. Ook niet ideaal dus.
Moet best wel wat inwerking hebben want het is wel de bedoeling als ik rechts wil, dat dat uiteindelijk ook gaat gebeuren. En dan zonder ik er aan moet gaan hangen
En dat ik mijn paard er fijn mee nagevelijk moet kunnen rijden zonder het lekker word voor hem er in te gaan hangen. Daar naast moet het ook goed te gebruiken zijn voor het dressuur/springen bijgezet longeren en buiten rijden. Bestaat dit?
) een kaptoom met ijzer in de neusriem. Maar zoals je al schrijft: jouw paard heeft een gevoelige huid. Geen optie dus.
*Gelukkig*