Mag dit: (stang en trens vraag)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Mag dit: (stang en trens vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 23:11

Mag je rijden met een kopere trens met zilvere ringen en een kopere stang met koperkleurige scharen (of andersom)? Iemand zei namelijk van niet maar in regelementen kreeg ik het zo snel niet gevonden?

Amiigo

Re: Mag dit: (stang en trens vraag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:34

Volgens mij mag dat wel? Je mag toch ook met zilver kleurige beugels rijden en met kopere sporen? Dus denk wel dat het mag :))

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:35

_Amigo schreef:
Volgens mij mag dat wel? Je mag toch ook met zilver kleurige beugels rijden en met kopere sporen? Dus denk wel dat het mag :))

Dat is echt totaal niet hetzelfde....Er zijn regels over de materialen van bitten en ik meen dat verschillende materialen in één bit niet mag. Ga even zoeken...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:40

Er staat niets meer over in het reglement (volgens mij was er vroeger een bepaling dat je bit niet uit verschillende materialen mocht bestaan).
Dus in dat geval is het gewoon toegestaan hoor.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 23:42

Oke :) ik kreeg het idd ook niet gevomden. Mondstukken zijn beide koper alleen buitenkanten zijn verschillend ;).

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:44

Volgens mij moet het mondstuk van hetzelfde materiaal zijn. Dit ivm reacties van verschillende metalen.
Weet zo niet meer waar het in het reglement staat, heeft er altijd wel in gestaan.

In jouw geval zou het dus wel mogen, omdat het mondstuk van hetzelfde materiaal is

Korstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:57

Volgens mij mag het wel, het mondstuk moet geloof ik wel gelijk zijn.
Ik heb zowel mijn stang als onderlegger van RVS.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 15:02

Je moet wel even nagaan of de materialen niet met elkaar reageren. Bij metaalreacties kan namelijk electrische activiteit vrijkomen. Ik weet het zelf zo 1, 2, 3 niet meer uit mijn hoofd hoe het precies zit. Volgens mij heeft er alleen wel in de reglementen gestaan (onder het kopje bitten, dus niet specifiek bij S&T) dat bepaalde metaalcombinaties niet mogen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:05

De mondstukken moeten inderdaad van hetzelfde materiaal zijn ivm eventuele reacties van het metaal via het speeksel met het andere metaal.
Maar de kleuren van ringen en scharen maakt echt helemaal niets uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 17:08

Marije_jiplover schreef:
De mondstukken moeten inderdaad van hetzelfde materiaal zijn ivm eventuele reacties van het metaal via het speeksel met het andere metaal.
Maar de kleuren van ringen en scharen maakt echt helemaal niets uit.

Waar vinden jullie dat? Dat is namelijk wel lang zo geweest, maar ondertussen ook al jaren niet meer (of moet weer terugveranderd zijn).

Had destijds hetzelfde, dus KNHS over gebeld, en mag gewoon andere materialen zijn, vraag is alleen of je paard er fijn op loopt. Mijne deed dat heel goed, dus ook gewoon gedaan. Ze zeiden nog, als je niets over kan vinden in reglement, is het dus gewoon toegestaan.