Strartrekk Comfort ervaringen en beugelriemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aestrith

Strartrekk Comfort ervaringen en beugelriemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-12 17:39

Ik heb een Startrekk Comfort korte versie liggen. Op het moment gebruik ik hem niet, en ik heb hem ook niet heel lang in gebruik gehad. Maar ik liep tegen een paar dingetjes aan en vroeg me af of er hier meer mensen met dit zadel zitten die me kunnen helpen.

Wat mij opviel was dat lichtrijden niet zo makkelijk ging, mijn houding werd er slecht van; ik ging met mn bovenlichaam naar voren hangen. Ik heb met de beugel ophanging gespeeld, je het 2 ringen voor bevestiging, en als ik ze in de achterste ringen had ging het al stukken beter, maar nog steeds niet ideaal. Doorzitten gaat prima, dat doe ik ook liever dan lichtrijden eigenlijk, maar bij hard draven is dat toch niet even stil uit te zitten en ga ik liever lichtrijden, maar dan krijg ik dus problemen met mn houding... Als ik erop let viel het wel te corrigeren, maar dat is ook zo vervelend, zonder zadel of met een boom zadel zit ik automatich netjes rechtop

Hebben meer mensen met dit zadel zo'n gevoel, of tips voor mij, of zal het zadel toch niet helemaal goed gelegen hebben? Het was namelijk te wijd van voren, ik heb het zelf versmald en opgehoogd door er een bontje tussen te doen, dat maakte ook al een wereld van verschil.

En een ander puntje, de beugelophanging is dmv ringen. Ik zou eigenlijk heel graag dressuur beugelriemen eraan hebben, om zo min mogelijk onnodig leer ertussen te hebben. Maar de dressuurbeugelriemen die ik tot nu toe op internet en in ruitersport zaken heb gezien hebben allemaal zo'n vast genaaide bovenkant, die je bij een gewoon zadel natuurlijk over dat beugelophanging haakje kan schuiven, maar met een ring werk dat dus niet... hopelijk leg ik het zo duidelijk uit :P iemand een idee hoe dit op te lossen?