Wil nog een laatste poging tweedehands doen want nieuw is weer een enorme uitgave!! Maar als het moet ga ik voor een maatzadel (hulsebos en euroriding lijken het beste te passen).
Ik heb nu een prachtig Prestige top dressage liggen. Dit zadel heeft een mooie iets teruggetrokken kamer maar geeft ook weer drukking naast de schoft.
Als er iemand is die een hulsebos (met souflè kussens) zou willen ruilen dan graag!.
Kent iemand dit probleem (zie foto van de rug). Welk type zadel geeft meer schoft(schouder)vrijheid wat ik nog zou kunnen proberen?.
) Ik ben weer terug bij Euroriding Diamant en inderdaad boomloos.
Elk paard is natuurlijk anders, je kunt er alleen maar achter komen door uit te proberen toch. Blijkbaar ligt de schouder van jouw paard nog weer verder naar achteren dan die van mij. Het probleem van de voorste singel kan ook zijn dat deze op de takken van het zadel is gemonteerd. Als je dan aansingelt trek je de takken het paard in samen met de wrong, daar kan je paard altijd last van hebben. Terug naar het oude singelsysteem wat verder naar achteren lag van de takken van het zadel af is dan de oplossing zoals je gemerkt hebt. Ik heb dat bij mijn Albion ook laten doen, bij mijn Euroriding was dat niet nodig