Waar zadel opbergen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jessie

Waar zadel opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 17:29

Ik sta op een kleine prive stal waar ik het vreselijk naar mijn zin heb. *\o/*
Daar heb ik beschikking over een zadelkamer waar ik twee kasten heb staan.
Toen ik daar net stond braaf mijn zadel in een afgesloten kast gehangen.
Je raad het al, na twee weken was er ingebroken en was mijn zadel weg en mijn gloednieuwe leren rijlaarzen hadden ze ook gelijk meegenomen _-:(

Nu heb ik dus een nieuw zadel en die hangt braaf thuis in de schuur.
Nu komt er binnenkort een springzadel naast mijn dressuur zadel alleen mijn dressuur zadel hangt in de schuur en daar is eigenlijk
niet nog meer ruimte voor een tweede zadel (rijtjes huis schuurtje)

Nu heb ik een lage zadelkast waar precies 2 zadels in passen. Ik heb twee opties (eigenlijk maar 1) waar ik de kast neer kan zetten.
1) in de schuur ergens in een hoek < voorkeur maar eigenlijk veel te kleine schuur daarvoor
2) buiten onder een afdak in een hout hok < kan dat wel ivm weer (winter)

nu is het onder het afdak kurkdroog en gaat de kast dus weer tussen hout geplaatst worden.
Maar ik vraag me af hoe slecht dat is voor mijn zadels eigenlijk? Kan me niet voorstellen dat het in de schuur
vele malen warmer is alleen het waait daar niet.
Wie kan mij een beetje helpen met dit dilemma? Op stal hangen is geen optie vanwege veel en regelmatige inbraken.
Het gaat trouwens om leren zadels

even voorbeeldje erbij. witte vlakje word mijn kast dan in dat hok.
Vooraanzicht:
Afbeelding

Boven aanzicht
Afbeelding
(afdak hangt boven het houthok in de breedte van de schuur)

Nadine_S

Re: Waar zadel opbergen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:36

Kan prima in het houthok toch?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 17:40

Wat mij betreft wel maar ik heb geen idee of het nog extra invloed heeft op mijn zadels aangezien ze iets directer buiten hangen dan wanneer ze in de schuur hangen?

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:50

Zorg voor goede ventilatie bv dmv een rooster in je kast oid.. wel goed zorgen dat er geen gasten (muizen) binnen kunnen komen via het rooster.. eventueel bij vochtig weer (zoals nu) vochtvreter onderin je zadelkast zetten..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:51

Ik heb mijn zadel op ook in een schuurtje hangen. Heb er eigenlijk geen last van dat mijn zadel er stuk van gaat o.i.d.

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:56

Heb in de gang een bokje onder de trap staan waar mijn zadel opligt en mijn leren laarzen staan eronder. Mijn sjabrakje en singel hangen in de schuur. Zou mijn zadel niet buiten willen hebben met steeds het verschil van vochtigheid. Ik denk dat het voor het leer niet zo goed is op de lange duur.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:56

Vergt misschien wat meer onderhoud, maar denk niet dat het verder veel kwaad kan.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:27

Mijn 2 zadels (hoofdstellen en de rest van het spul) hangen thuis in de aanbouw stal. Deze is altijd half open. Er zit een halve deur en een hele deur in, maar de hele deur wordt alleen gebruikt als het heel erg koud/vriest, de hond woont/overnacht in dezelfde stal als mijn paardenspullen. Heb zo nergens last van, je moet het wel eens in de zoveel tijd invetten etc.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 23:19

Dank jullie wel voor de antwoorden!
Die ventilatie roosters zitten erin maar daar kan ik inderdaad nog wel even gaas voordoen zodat ze niet binnen dringen, wel handig.

Vochtvreter is ook nog wel een goede. Onthouden.

Invetten geen probleem, gebeurd om de 2 maanden :D

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 23:27

Ik heb mijn spullen ook in de schuur liggen, aan mijn zadel en hoofdstel merk ik eigenlijk niets. Mijn zadel hangt in een kast en heb er ook nog een hoes overheen.