Wie heeft er ervaring met een MSFC Singel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cashmira

Wie heeft er ervaring met een MSFC Singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 21:52

Hallo,
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die ervaring hebben met de MSFC Singel
Mijn pony is namelijk vrij rond. haar schouderbladen liggen ook nog is vrij ver naar achter en de singelplek ver naar voren. waardoor de singel het zadel naar voren trekt en ze kale plekken krijgt op der ellebogen.
Zelf heb ik de rossner singel (met dat speciale drukverdelingssysteem),
Ook heb ik de rossner comfort singel geprobeert maar ook hierbij merkte ik weinig verschil als ik keek naar het naar voren trekken.
Nu werd mij door de zadelmaker een MSFC Singel aangeraden maar aangezien deze toch behoorlijk aan de prijs is (130,-) wilde ik graag ervaringen over deze singel weten,
en dan vooral met betrekking tot het naar voren schuiven van het zadel.
(mocht iemand nog zo,n singel over hebben in maat 50/55cm hoor ik dat ook graag);)

Alvast bedankt!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:37

Ik heb een MSFC singel :) Ik kan je echter niet vertellen of deze singel er voor zal zorgen dat jouw zadel beter blijft liggen, want zelf herken ik het probleem niet van het naar voren schuiven van het zadel. Met mijn andere (goedkopere) singel lag mijn zadel ook prima, maar ik wilde gewoon graag zo'n chique leren singel hebben om mijn set compleet te maken, ik heb namelijk ook een nieuw MSFC zadel aangeschaft in december :o Ik vind het wel een heel mooi ding, de kwaliteit lijkt ook erg goed te zijn :)

Helaas heb ik er nog niet veel mee kunnen rijden, want mijn paard staat momenteel op rust met een blessure :(

xSiep

Re: Wie heeft er ervaring met een MSFC Singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:48

Fijne singel, wij gebruiken hem bij de fjord, waar andere zadels inderdaad wat naar voren schoven. Met het MSFC zadel doet hij dat niet meer, maar of dat aan de singel of het zadel ligt???
Als ik hem op mijn paard gebruik merk ik geen verschil met een andere singel. De kwaliteit is inderdaad erg goed, maarja daar betaal je dan ook voor.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 21:33

Misschien een beetje late reactie, maar ik heb deze week eindelijk de bestelde MSFC singel binnen (november al besteld!!) omdat ik die op aanraden van de fysiotherapeut toch maar moest hebben. Had al een MSFC zadel die perfect ligt, maar de singel(s) die ik gebruikte vond ik niet goed. Ben heel benieuwd of mijn paard hier goed op reageert, maar dat kan haast niet anders. Het effect van een goede singel had ik toch wat onderschat... Morgen ga ik hem proberen denk ik.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:59

Heb je de singel al getest?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:52

Ik heb een zo goed als nieuwe MSFC singel (F2) te koop voor de liefhebbers, zie mijn advertenties :) Tegen elk aannemelijk bod!

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 12:52

ik volg even, de zadelpasser heeft mij ook deze singel aangeraden! moet nog wel even doorsparen :P misschien voor mijn verjaardag :D ben ook nieuwsgierig hoe andere bokkers deze singel ervaren..

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:01

Ik heb er dus eentje te koop, die uiteraard voor een stuk minder weg mag dan de nieuwprijs ;) Niet van nieuw te onderscheiden!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:06

Is 65 cm geschikt voor een brede, ronde ton? Ik zoek er eentje ;)

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:10

Ik heb er ook een! Ik vind hem erg fijn, had hiervoor zo'n singel van neopreen en toen vond mijn paard het toch niet fijn als ik hem aansingelde. Nu is dat geheel over.

Verder vind ik het leer ook erg mooi blijven, al vet ik het wel een keer per maand in, net als mijn andere spullen. Is ook wel nodig want wij rijden hier vaak door de blubber en al die spetters lijken mij niet zo goed voor het leer.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:59

ik heb er ook eentje en ben er erg tevreden over. kan overigens erg goed tegen mijn crosspartijen door de modder maar ik maak hem dan ook wel netjes schoon na het rijden ;)

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:08

Ik zit vreselijk te twijfelen tussen een MSFC singel en die van Fairfax. Iemand die me hierin kan raden?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:21

Ik heb er een en bevalt prima! +:)+
Verdeeld mooi de druk en houd keurig het zadel op zn plek van mn ronde Fjord. :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:19

Als de singel het zadel naar voren trekt omdat de schouderbladen vrij ver naar achteren liggen en de singelgroeve vrij ver naar voren, dan is een andere singel niet de oplossing. Dan moet de ophanging van de singelstoten veranderd worden, zodat de singelstoten lijnrecht boven de singelgroeve naar beneden hangen. Dan kan er vervolgens een hele normale rechte singel om en trekt de singel het zadel niet meer naar voren.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 18:58

Promisse schreef:
Ik zit vreselijk te twijfelen tussen een MSFC singel en die van Fairfax. Iemand die me hierin kan raden?

Ik heb exact dezelfde twijfel tussen deze 2 singels, lees even mee. Alhoewel de fairfax nog veel duurder is.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 09:41

Ik heb toch maar een singel van MSFC gekocht. Hij ziet er mooi en zacht uit en heeft een mooie pasvorm. Hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt.
Ben weer super door Gerry geholpen. Echt een topmens met veel verstand van zaken. Fijn om 2x in het jaar haar oog over mijn paard te laten gaan om in de gaten te houden of we nog goed bezig zijn. Ik moest mijn MSFC zadel laten bijvullen.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:28

Kan je di MSFC singel ook online kopen? Ik ben ook overstag dat die het word voor mij. Dit omdat de fairfax nog duurder is, niet in 50 cm en hoor toch berichten dat paarden er plekjes van krijgen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:49

Ik rij zelf met een kieffer comfort singel. Nu in de aanbieding bij piaffe voor 75 euro. Werkte bij mij beter dan die van MSFC.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 15:36

Tessebes schreef:
Ik rij zelf met een kieffer comfort singel. Nu in de aanbieding bij piaffe voor 75 euro. Werkte bij mij beter dan die van MSFC.

Is die net zo breed als de MSFC? En ook soepel leer?

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:27

Ik heb hem bij Gerry zelf gekocht. Omdat ik er toch heen moest om mijn zadel op te laten vullen heb ik meteen gevraagd of ik hem eens zien en gebruiken mocht. Dus maar meteen gekocht.

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:31

Is de kiefer comfort vergelijkbaar zacht? Want de msfc is heel zacht, niet alleen aan de onderkant en de randen maar je kan hem helemaal inknijpen, als je je duim en wijsvinger aan de zijkanten doet.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 16:42

Aimee schreef:
Als de singel het zadel naar voren trekt omdat de schouderbladen vrij ver naar achteren liggen en de singelgroeve vrij ver naar voren, dan is een andere singel niet de oplossing. Dan moet de ophanging van de singelstoten veranderd worden, zodat de singelstoten lijnrecht boven de singelgroeve naar beneden hangen. Dan kan er vervolgens een hele normale rechte singel om en trekt de singel het zadel niet meer naar voren.

Mijn paard is vrij rond en door de plaats van de singelstoten trok mijn Kieffer singel het zadel steeds naar voren. De ophanging van de singelstoten kon niet worden veranderd dus ik mocht van de zadelmaker een MFSC singel proberen om te kijken of het zadel dan wel goed bleef liggen en dat was inderdaad het geval. Dus ik ben er blij mee!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 19:17

Kon de ophanging van de singelstoten niet veranderd worden of kon de zadelmaker dat niet? ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:07

De kieffer singel is stugger dan de MSFC singel. De plaats van de singelstoten maakt idd uit. Ik heb mijn Equestor daarom ook moeten verkopen. Ik heb nu een zadel met de voorste stoot verder naar voren, maar niet als ingebouwde voorsingel, dit knelt namelijk de schouder af!

Promisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:18

De singel bevalt me heel goed tot nu toe. Mijn merrie heeft vanaf dag 1 niet gereageerd op het aansingelen terwijl ze normaal zuur doet.