Welke springschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Welke springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:22

Beste Bokkers,
Voor mijn haf ben ik op zoek naar goede springschoenen. Dit omdat hij zijn ijzers tijdens rijden enzovoort wel eens af wil trappen. Ze moeten dus goed lang zijn. heb op het moment van BR de neopreen springschoenen. Deze zijn qua lengte goed maar doordat er geen extra flap over het klitteband heen zit verliest hij ze heel snel.
Wie weet goede stevige en goede lengte springschoenen?

Groetjes

EmptyWords

Re: Welke springschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:19

eskadron vind ik zelf heel fijn

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:48

mischien de nieuwste van harrys horse, soort neopreen achtig iets

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:00

Eskadron, vind ik zelf erg fijn of HKM springschoenen.
Harry's horse springschoenen gaan bij mij echt snel kapot, klittenband scheurd enz enz.

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:03

Ik zou eerder eens overleggen met je hoefsmid wat hij eraan kan doen om de ijzers er minder vanonderuit te laten trappen... (Omgekeerde afrolling, kortere garniersels etc.) Springschoenen gaan volgens mij hiervoor echt niet helpen. Als ze te lang zijn daarintegen, kunnen ze je paard eerder gaan hinderen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:14

Het zijn speciale ijzers die momenteel even niet anders kunnen met oog op hoefproblemen.
Goed passende springschoenen remmen dit wel namelijk alleen die ik had zijn stuk.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:21

Ik heb het zelfde probleem. Telkens weer de ijzers eraf totdat ik de springschoenen van Harry's Horse kocht..

Afbeelding

Dit zijn die wat ik heb.. ze leven ondertussen al 2 jaar en de klittenband blijft erg goed omdat er 2 lagen klittenband op zit zegmaar.. :)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:47

Normaal moet zelfs een aangepast beslag netjes kunnen worden aangepast zodat het lukt, maar goed, blijft je eigen keuze. Ik heb zelfde springschoenen als hierboven, maar dan van Kieffer, kostten niet zoveel en gaan nooit open. Ze zijn van neopreen. (ik schat 20€).

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:53

inesje15 schreef:
Normaal moet zelfs een aangepast beslag netjes kunnen worden aangepast zodat het lukt, maar goed, blijft je eigen keuze. Ik heb zelfde springschoenen als hierboven, maar dan van Kieffer, kostten niet zoveel en gaan nooit open. Ze zijn van neopreen. (ik schat 20€).

Ik heb meerdere dingen geprobeerd met de smid maar is even niet anders. Maaar dat was de vraag verder ook niet. ;)
Bedankt voor jullie reactie's in ieder geval.
i

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:28

Ik heb deze van Br: http://ooteman.nl/op-en-om-het-paard/be ... en-pro-max

Ze blijven mooi, zijn lang en ze blijven goed zitten in een natte en zandigere bak. Er komt geen zandkorrel tussen als je het klittenband goed op elkaar doet. Ze hebben ze alleen in maat L en XL, dus ik weet niet of ze bij je Haflinger passen. Misschien kan je ze wel van iemand lenen.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 07:59

Gekke vraag maar zou je de lengte ( van boven naar beneden) op kunnen meten? Niemand in mijn buurt heeft deze springschoenen!