Ik zie natuurlijk dat ze er anders uitzien
Maar houdt het ook nog anders vast, is het ene soepeler dan het andere, etc. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maar houdt het ook nog anders vast, is het ene soepeler dan het andere, etc.

)
http://img607.imageshack.us/img607/858/hoofdstel4web.jpg.
maris76 schreef:Ja, die wat je noemt hongaarse gevlochten teugels heb ik ook...en dat ik grip wil hebben wil niet zeggen dat ik d'r heeeel hard in de mond loop te trekken hoor, een 'gladde' teugel is me gewoon te glad, ongemerkt wordt die steeds langer omdat ze dan steeds meer ruimte pakt, dat gebeurd me met de gevlochten teugel niet. Tot zover de 'grip'.
Daarbij ga ik de teugel voornamelijk gebruiken voor buitenritten, en met regen worden gladde teugels echt spekglad..TeckTonie schreef:En probeer maar eens met handschoenen van wol met die gladjes te rijden
Apollo94 schreef:je hebt ook barrelteugels. Die zijn volgens mij langer dan dressuurteugels. Ik heb een tijdje met dressuurteugels op een westernpaardje gereden en kwam iedere keer teugels te kort. Die barrelteugels heb je bij justwestern.nl al voor 20 euro. Die teugels zijn wel van stof.
Bij arthurs westernstore volgens mij ook van leer maar dat weet ik niet zeker.
niet echt antwoord op je vraag van wat is het verschil, maar ik hoop dat je er wat aan hebt
Bedankt voor de tip though!