Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Esstherm schreef:. En waarschijnlijk ook waar je ze goedkoop kan kopen. Alleen zou ik niet voor een hele goedkope gaan, hoe goedkoper (meestal) minder kwaliteit.
Esstherm schreef:Ik zeg meestal, dus kan ook best zijn dat ze wel goed zijn. Dat kan wel eens verschillen per winkel etc.
Maar als je tijdelijk een martigaal wil aanschaffen omdat je een een probleem hebt, kan een goedkope echt geen kwaad. Ik rij er zelf bijna dagelijks mee. Hij is nog steeds even mooi/lelijk als 5 jaar geleden!
xDreamerx schreef:Waarom een martingaal? Beest gooit niet zijn hoofd omhoog om je te pesten, maar wil er ook iets mee vertellen. Eerst kijken of er geen medische reden voor is of dat je zadel niet past, verkeerd bit, je je pony met je zit in de weg zit en dergelijke. De oplossing is meestal niet een mechanisch hulpmiddel zoals de martingaal.

Citaat:Ben ik niet met je eens, ik vind het de meest vriendelijke hulpteugel. Soms heb je het nu eenmaal nodig voor je eigen veiligheid
Zal even een voorbeeldje geven:
Je rijdt buiten met een (jong) paard wat 'spoken' voorbij ziet komen. Dan kun je beter, voor je eigen veiligheid en natuurlijk die van je paard, een martingaal eraan hangen.
Voor je eigen veiligheid is denk ik duidelijk. En het moet ook veilig blijven voor je paard, je wilt er toch niet aan denken ineens op een druk kruispunt aan te komen in volle galop?
Máár ook hier zit een keerzijde aan, als een paard er van door wíl, heb je met geen enkele hulpteugel iets in te brengen.
Laura_x_ schreef:xDreamerx schreef:Waarom een martingaal? Beest gooit niet zijn hoofd omhoog om je te pesten, maar wil er ook iets mee vertellen. Eerst kijken of er geen medische reden voor is of dat je zadel niet past, verkeerd bit, je je pony met je zit in de weg zit en dergelijke. De oplossing is meestal niet een mechanisch hulpmiddel zoals de martingaal.
Ben ik niet met je eens, ik vind het de meest vriendelijke hulpteugel. Soms heb je het nu eenmaal nodig voor je eigen veiligheid
Zal even een voorbeeldje geven:
Je rijdt buiten met een (jong) paard wat 'spoken' voorbij ziet komen. Dan kun je beter, voor je eigen veiligheid en natuurlijk die van je paard, een martingaal eraan hangen.
Voor je eigen veiligheid is denk ik duidelijk. En het moet ook veilig blijven voor je paard, je wilt er toch niet aan denken ineens op een druk kruispunt aan te komen in volle galop?
Máár ook hier zit een keerzijde aan, als een paard er van door wíl, heb je met geen enkele hulpteugel iets in te brengen.
Ik ben het wel met je eens over het 'medische gedeelte'. @ TS, je pony is verder helemaal gezond en heeft geen problemen?