[GZ] Singel die je gemakkelijk schoon kunt maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

[GZ] Singel die je gemakkelijk schoon kunt maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:33

Hallo allemaal,

Misschien is de TAG in de topictitel niet helemaal juist.
Maar ik ben opzoek naar een dressuur singel die je gemakkelijk schoon kunt maken.
Ik rijd bijna 2x per week(deze week wat meer ivm vakantie) en heb 2 dressuur singels.
Waarvan 1 huismerk katoenen en 1 Kieffer neopreen.
Ik weet niet of het komt doordat ik Friezen rijd, of niet, maar de singel zit eigenlijk elke keer na het rijden onder het zand.
Dit spoel ik er elke keer na het rijden weer vanaf met wat water en een harde borstel.
Maar als ik dan de volgende keer kom om te rijden, zit er nog vrij veel zand op de singel, als ik dit eraf probeer te borstelen, wil dit niet/nauwelijks.
Ik ben bang dat dit op den duur gaat schuren, dus ben opzoek naar een betaalbare singel die je goed zandvrij kunt maken.

EDIT: De singels gaan met enige regelmaat ook in een sopje, maar na 1x rijden zit er alweer veel zand op de singel.

Wie kan me helpen?

Alvast bedankt

sharonalover

Re: [GZ] Singel die je gemakkelijk schoon kunt maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:56

ik heb een singel van thorowgood. wintec heeft singels van hetzelfde materiaal. Heen eenvoudig schoon te maken onder de kraan of met een nat doekje oid. handdoek erover en klaar, meteen droog :) die neoprene en katoenen singels drogen ook voor geen meter :=

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:57

Ik heb ook de thorowgood, vind ze super fijn!
Tuinslang/ babydoekje erover heen en schoon :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:57

waarom niet gewoon een leren singel?
Kun je gewoon afnemen met een doekje of een borstel, klaar!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:01

Ik zou je een leren singel aanraden , of idd gewoon een neopreen singel. Zodra het zand los word en iets gaat stuiven veeg je het toch gewoon zo met een borstel van je singel af? Ik denk dat dit probleem nu wel erkend is , nu de meeste bodems is droger beginnen te worden. Mijn neopreen singel gooi ik altijd in de wasmachine of emmer warm water met sop en dan kan ik weer een tijdje voort!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 09:15

En welke singels van thorowgood zijn dat dan als ik vragen mag?