Welke maat zadel voor shetlander/a pony (kleine b)...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stephke

Welke maat zadel voor shetlander/a pony (kleine b)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 21:00

Weet iemand welke maat zadel op een shetlander/a (kleine b) pony past? Kan ik best 14" of 16" nemen? Er is nog geen ruiter voor de pony, dus daar kan ik niet mee vergelijken, maar heb maar bang dat het zadel 16 inch te groot gaat zijn voor de pony (heb er nl geen idee van) en dat 14 inch te klein gaat zijn voor het eventuele ruitertje :-) Of weet iemand welke leeftijd met 14" ong rijd en welke leeftijd met 16" ..? Of zijn er hier mensen die een shetlander hebben en me de maat van hun zadel kunnen zeggen...? Ik denk ook dat als er kindjes met de ponys rijden dat ze maar ong 8-10jr gaan zijn en dan past daar miss wel n 14" voor?
Bedankt voor de info want ik weet het echt niet! :-D

aslo

Re: Welke maat zadel voor shetlander/a pony (kleine b)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:47

16 inch gaat niet passen, kan maar zo zijn dat zelfs een 14 inch nog te lang is voor de rug. Meeste shetten ligt een 12 inch op.

stephke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 22:34

bedankt voor de reacties, @bitje, ik zoek geen zadel, heb er al 1 opt oog ma wist gewoon niet welke maat :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 01:58

Voor de meeste shetten is 16 inch te groot, met 14 inch heb je meer kans dat het gaat passen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 02:31

Je zou ook kunnen kijken naar een barefoot, trekker zadeltje of een mideltje met boom.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 18:19

Ik zou gaan voor een 15 inch, of een boomloosje van bijv. barefoot: http://www.google.nl/imgres?q=barefoot+ ... =67&ty=108

Eeen 14 inch zadeltje is over het algemeen geschikt voor kids tot ong. 8 jaar. Al neem je een zadel met een vlakke zit, kan een kind er langer op rijden, doordat het minder in een houding dwingt. Een 16 inch zadel gaat meestal tot 12 jaar, maar is zoals je al zij, meestal te lang. Ik weet niet wat voor pony je precies hebt? misschien een foto? (duidelijke stand foto van de zijkant)

stephke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:51

Ik heb besloten om voor n 14 inch te gaan heb ook van vrienden wat rondgevraagd, daar lopen ook kleine pony's rond :-) In ieder geval bedankt voor de reacties! Wou wel n foto plaatsen, maar wist niet hoe :-D Hier mag eigenlijk een slotje op (of hoe zeggen ze dat :-) )