boom versmallen: hoe zit dit nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dianaw33

boom versmallen: hoe zit dit nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 20:19

Wie heeft ervaring met het versmallen van een boom van: euroriding diamant en Msfc proffessionel.
Mijn beide paarden zijn afgevallen. Gevolg: zadels te groot geworden, en niet meer passend op te vullen. Na pogingen ondernomen te hebben om ze te koop te zetten en ik er dus geen drol voor kon krijgen, en een enorme zoektocht naar vervangende zadels ( heb er al zo'n 10 opgehad zonder succes) ben ik nu zo langzamerhand tot de conclusie gekomen dat mijn huidige zadelshet beste bij mijn paarden passen en maar moeten blijven. Nu vul ik ze op met onderleggers en dat gaat best goed, maar wil ook eigenlijk de mogelijkheid om de bomen te versmallen onderzoeken. Ik was van plan om ze naar van Rijs te brengen. Weet iemand hoe het daar gebeurt en heeft iemand pos/neg ervaringen hiermee?

emma525

Re: boom versmallen: hoe zit dit nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:52

De boom van mijn zadel is net versmalt, kan prima. Gewoon even een zadelmaker bellen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:49

Volgens mij is het niet bij elk zadel mogelijk. Het beste kun je dus even contact opnemen met een zadelmaker om te kijken naar de mogelijkheden.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:50

_Dune_ schreef:
Volgens mij is het niet bij elk zadel mogelijk. Het beste kun je dus even contact opnemen met een zadelmaker om te kijken naar de mogelijkheden.

Klopt, gewoon even een zadelmaker bellen.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 08:45

Ja haha, zover was ik ook al.
Ik wil juist weten of er negatieve en positieve ervaringen zijn. Bv Veel scheve bomen of juist niet,of andere schade (moet wel stevig blijven). Er zijn wel andere topics over maar die zijn ondertussen een paar jaar oud: hoe zijn die zadels waarbij het een paar jaar geleden gebeurd is nu, zijn de technieken verbeterd enz..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:40

dianaw33 schreef:
Ja haha, zover was ik ook al.
Ik wil juist weten of er negatieve en positieve ervaringen zijn. Bv Veel scheve bomen of juist niet,of andere schade (moet wel stevig blijven). Er zijn wel andere topics over maar die zijn ondertussen een paar jaar oud: hoe zijn die zadels waarbij het een paar jaar geleden gebeurd is nu, zijn de technieken verbeterd enz..

Bij mij is het prima gelukt, zadel is niet scheef geworden ect. Ligt nu perfect op mijn paard.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:52

ik heb een paar weken geleden mijn anky dressuurzadel laten aanpassen bij een zadelmaker. de boom is nu perfect aangepast, iets versmald. en de vulling is een beetje aangepast. kosten 170 euro.
zadel ligt nu perfect!

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:55

bij mij gaat het ook met aanpassingen tussen de 110 en 150 euro kosten.