Sommer zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amaretto27

Sommer zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 08:38

Wie heeft er ervaring met Sommer zadels?
Hoe bevalt het, hoe is het leer, hoe is de service enz.

Marsje_Bon

Re: Sommer zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:47

Ik heb een Sommer Opus II, echt een superfijn zadel met zachte, diepe zit, goede leerkwaliteit en voor mijn paard heel belangrijk, goede schoudervrijheid. Ik heb het zadel overgekocht van een kennis dus wat betreft service kan ik je niet veel vertellen..

wizewo

Re: Sommer zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:52

Ik had er zeer kort een tweedehandse om te passen, maar het was te smal. Leer was nog mooi en zat niet slecht voor mij.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 08:56

Ik rij nu met een Sommer Somero dressuurzadel.
Het zijn kwalitatief goede zadels en de service is echt top. Zowel mijn vorige als mijn huidige Sommer heb ik na laten kijken & aan laten passen door Equipas en daar was ik zeer over te spreken.
Er zijn verschillende lijnen van Sommer, een kwalitatieve top-lijn en een lijn die daar onder ligt en prijstechnisch ook lager zit.

Ik heb voor Sommer gekozen omdat ik een paard weer net onder het zadel had met de verwachting dat hij qua bespiering nog flink zal veranderen. Doordat er een thermoplastische boom in Sommers zit, kan een Sommer zadelmaker die keer op keer aanpassen zonder dat hij zwakker wordt. Er zit levenslange garantie op de boom.

Hiervoor reed ik met mijn vorige paard op een Jaguar zadel. Die vond ik lekkerder zitten, maar die ligt niet goed op mijn huidige paard en daar kan je helaas niet zoveel aan veranderen.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:15

Ik sluit me aan bij Myca. Wij hebben een Sommer veelzijdigheid (ook via Equipas) en dat bevalt heel goed. We hadden het zadel eerst op een ander pard liggen en toen we met deze gingen rijden kon het zadel mooi op zijn maat aangepast worden. Bij meer bespiering kan dat inderdaad dan weer opneiuw. Service is prima! Ze komen aan huis of je kan daar naar toe: veel op voorraad en binnenbak om uit te proberen.

Vond het trouwens opvallend hoeveel verschillende soorten ze hebben, ook voor bv. Endurance, Western, Barokke paarden, IJslanders, Arabieren, Haflinger, echt heel verschillende type paard en gebruik. Wist ik helemaal niet van dat merk, het is in Nederland nog niet zo bekend.