dubbele longeerlijn - andere gezocht => huidige te koop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mlanghou

dubbele longeerlijn - andere gezocht => huidige te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 13:52

Ik heb een dubbele longeerlijn van Lammert Haanstra (zwart met bruin), maar die bevalt me niet zo.
*Verkoopstukje verwijderd*

Ik vind deze te lang, de musketonhaken te groot / zwaar en de ronde koorden niet glad genoeg.

Wie heeft ervaringen met andere merken dubbele longeerlijnen die beter bevallen (niet bovenstaande eigenschappen hebben).
Liever ook niet met katrollen, want te veel gewicht aan het bit vindt mijn paard niet fijn. Dan gaat ze te diep / erachter lopen.
Dus graag merken en winkels waar te koop vermelden!
Laatst bijgewerkt door Martine op 24-02-12 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verkoopstukje verwijderd. Voor verkoop kun je een advertentie openen op de boktmarkt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:07

De katrol hoort aan je singel, niet aan het bit. Denk dat dat al een groot deel van je klachten oplost.

Willekeurige (vreselijke) foto van Google, zo dus:
Afbeelding

Eventueel het uiteinde niet direct op het bit, maar terug naar de singel.

mlanghou

Re: dubbele longeerlijn - andere gezocht => huidige te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:17

Oké, dat helpt inderdaad denk ik.
Maar als je het uiteinde terug doet naar de singel - glijdt het dan nog steeds wel soepel genoeg door de bitring?

Ik heb overigens geen katrollen aan mijn Lammert Haanstra longe.....

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:20

Ja hoor, dat gaat prima, bitringen zijn groot en glad zat en het touw wordt in het gebruik vanzelf soepeler. Heb nog wel een goede foto van hoe ik 'm vast maak, maar die moet ik vanavond even thuis voor je opzoeken.

Voordeel van katrollen aan de singel vind ik dat het a) Juist soepel glijdt en b) je de lijn er zo op klikt ipv dat je er er helemaal doorheen moet rijgen, veel makkelijker los, vast en versteld.

Klipjes aan het uiteinde van je lijn zijn heel simpel te vervangen door andere.