[WN] Pasvorm crates zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binoche

Pasvorm crates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 11:28

Ik ben op zoek naar een goed reining zadel voor mijn quarter. Alleen vallen de prijzen hier redelijk tegen dus overweeg ik om een zadel te importeren uit de VS. De crates zadels vind ik heel mooi en betaalbaar, alleen vraag ik mij af hoe het zit met de pasvorm. De zadels zijn te verkrijgen met quarterhorse bars en extra wide bars. Neem je dan best de quarterhorse bars voor de gemiddelde quarter, of stemmen de extra wide bars overeen met de full quarterhorse boom van andere merken?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:34

zelf importeren is een kostbare grap.verzenden is al gauw 250 $, en vergeet vooral de douane kosten niet..
plus dat je nooit weet of het zadel past. een westernzadel is bij uitstek ongeschikt om per post te kopen.je zit met meer als de boommaat.
maar ieder merk, en zelfs soms per model heeft andere boommaten. de een zijn semi-Q, is bij de ander full Q.je kan er totaal geen peil op trekken.dus dat word gokken..
geen aanrader dus (en ik spreek uit ervaring )..

Binoche

Re: Pasvorm crates zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 11:53

Zelfs inclusief verzendkosten en invoerkosten aan de douane (hiervoor heb ik twintig procent van de totaalprijs gerekend) komt het nog 500 euro goedkoper uit... Maar ik weet het, het blijft een gok natuurlijk :-(.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:55

past ie niet, krijg je je geld niet zo gauw terug..
maar goed, je moet zelf weten of je voor 500 besparing die gok wil nemen...

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 12:05

Ik kan het hier ook proberen verkopen indien het niet past natuurlijk... Maar ik zou graag eerst wat meer informatie hebben over de pasvorm vooraleer ik beslis of ik al dan niet het risico neem ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:09

Voorop gesteld dat ik het helemaal eens ben met SG, en het zo importeren van een zadel een groot risico op niet passen vind. Aangezien de huidige Quarter ook niet allemaal dezelfde rug hebben.

Aangezien er geen standaard is voor een QH boom, is er geen zinnig woord over te zeggen hoe een boom valt. Kan je wel vertellen dat de Wide Crates erg breed is. Dat type hebben wij toevallig op een paard gepast, en die moest een hele brede boom hebben ;)
Als je persee een Crates wilt, zou je rond moeten gaan kijken welk type en boom je precies moet hebben voor je paard. Dan zou je hem kunnen bestellen. Maar ik geef je wel direct mee, zelfs binnen een bepaald type kan er verschil in de boom zitten. Dat is al meer mensen overkomen :D

Hier weer verkopen zal niet zo makkelijk gaan. Kijk maar eens rond op Bokt Markt en MP hoeveel zadels er te koop staan. Die van rond de 500 euro worden nog wel vrij makkelijk verkocht, maar als een zadel meer dan 1000 euro moet opleveren ben je hem echt niet zomaar meer kwijt ;) Dan willen mensen nl zeker weten dat het past, en zul je met het zadel op pad moeten om het te passen op die paarden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:46

zoals ik al zei ;)
en over de pasvorm kan je gewoon niks zeggen.
als jij hier een oud model past van crates, en het is model "texas" (voorbeeld) , dan an een nieuw model" texas' weer heel anders vallen..
het blijft gewoon een gok.je hebt geen enkelel zekerheid.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:49

Is het geen mogelijkheid om hier een zadelpassen te laten komen om te kijken welk model creates op je paard past en die dan te bestellen in VS?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:53

ik denk niet dat er een zadelpasser is in Nederland die wil komen passen bij iemand die vervolgens het zadel in Amerika gaat kopen. Volgens mij kan je beter Arthur laten komen met zijn tweede hands zadels. Dan kan je voor een redelijke prijs een passend en goed zadel kopen. Of wil je per se nieuw?

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:55

Daar heb je gelijk in, nog niet aan gedacht :+

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 13:08

Het mag gerust een tweedehands zijn hoor, en dan liefst een crates of bob's (als die tweedehands betaalbaar te vinden zijn ten minste :-). Tips voor goede tweedehands adressen zijn eveneens welkom, maar op internet heb ik tot nu toe nog niet 100% mijn goesting gevonden.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:42

Arthur's westernstore heeft sowieso Crates zadels liggen. Voor 2de hands bob's moet je even bellen of hij ze op dit moment voor je heeft. Vaak wel, maar bob's zijn erg geliefd en daardoor wat moeilijker te krijgen. Wat betreft betaalbaarheid van een tweede hands bob's, ze zijn meestal 2de hands net zo duur als een nieuwe Crates. Er zit echter ook een groot verschil tussen die twee.

Een andere goede is Evelien van Eurohorse of Herman van Countrymill, maar van beide betwijfel ik of zij deze merken hebben liggen. Ik schat je kansen het hoogst in bij Arthur.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 14:48

Bedankt, ik kijk het na :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:13

HumbleTalent schreef:
Ik schat je kansen het hoogst in bij Arthur.

Nee bij de Oregon Trail tack store, die is Crates dealer ;) :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 04:05

Ja, maar die heeft volgens mij geen Bob's zadels, of wel?
Als TS beide zadels wil proberen maakt ze de meeste kans bij Arthur. Anders inderdaad Oregon.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 19:08

'k Heb een mailtje gestuurd naar Arthur en naar Oregon, ben eens benieuwd :)

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:12

Nog geen reactie gehad, dus zal misschien beter best eens bellen... De meeste zadels op de website zijn 16 inch, ik ben 1m67 en weeg 55 kg, is 16 inch dan te groot?

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 00:52

Ik ben een aantal jaren geleden in de USA geweest, en ben daar met een trainer
die mijn merrie hier in Nederland al had gezien een zadel wezen kopen.
Deze heb ik toen 2ehands gekocht en in een grote doos meegenomen.
Net geen problemen gehad met de douane en belastingdienst.
Het was inderdaad goedkoper, maar achteraf zou ik het toch niet nog een keer doen.

Nu heb ik al een paar jaar mijn paard niet meer, en nog steeds een Crates zadel liggen.
Ziet er netjes uit, en ik wil er graag € 500 voor hebben.
Maar omdat het een smal zadel is krijg ik deze maar niet verkocht.
En zo zijn er meer mensen die spullen en zadels te koop hebben, maar spullen verkocht krijgen is nu lastiger.
En voor jouw nu de kans om goed te kopen.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 13:46

Ik heb uiteindelijk een goed passend nieuw zadel gekocht hier, dus heb geen tips meer nodig over de pasvorm

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:49

wel ff showen wat je hebt gekocht he ? :P

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:07

Binoche schreef:
Zelfs inclusief verzendkosten en invoerkosten aan de douane (hiervoor heb ik twintig procent van de totaalprijs gerekend) komt het nog 500 euro goedkoper uit... Maar ik weet het, het blijft een gok natuurlijk :-(.

je betaald 21% bTW op het totale factuurbedrag, dus inclusief transportkost en verzekering en invoerrechten (ik dacht nog eens 25% of in die orde)

als de europese dealer geen gangster is kun je het zelf niet goedkoper of je moet hem zelf proberen meesmokkelen en hopen dat het lukt.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 11:32

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 11:33

mooi <3
helemaal mijn smaak :j

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:14

:)