Argentan, Aurigan of koper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyruss_

Argentan, Aurigan of koper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 23:30

Ik ben al enige tijd opzoek naar een nieuw bitje voor mijn paard. Momenteel rij ik met een aurigan bustrens, die ik tot ik een nieuw bit heb gevonden te leen heb.
Nu ben ik al een tijdje aan het speuren, op internet en marktplaats, maar ik ben er nog niet uit welk bit ik het beste aan kan schaffen.
Ik heb wel wat voorkeur voor bitten. Zo zijn is er bijvoorbeeld de Stubben Gold Wings, maar ik heb meer het idee dat meer een watertrens is. Of een tweedehands Sprenger (waarbij er veel 'nep' Sprengers aangeboden worden).
En ook ben ik een koperen bustrens tegen gekomen voor een zacht prijsje (25,-). Maar hierbij ben ik weer bang dat het een waardeloos bitje is.
Daarbij vind ik de KK sprenger bitten behoorlijk aan de prijs en ben op zoek naar een goed alternatief.
Mijn paard loopt super fijn op het bit dat ik momenteel te leen heb. Ik heb al wel eens een watertrens geprobeerd maar dat is absoluut geen oplossing, kort gezegd daar loopt hij voor geen meter op.

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. Alvast bedankt.
En als het nodig is wil ik wel even een foto maken van het bit die ik momenteel gebruik.

Brand maar los :)

anais96

Re: Argentan, Aurigan of koper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:36

Sprenger is idd erg duur, maar als het paard er erg fijn op loopt is het het vind ik wel waard. Ik heb voor mijn paard nu ook een sprenger bitje, en hij loopt er heel fijn op! Hij schuimt ook heel veel! Een tijd geleden knarste hij heel heftig, mede door dit bit is het he-le-maal over!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 23:39

Het is meer dat ik Sprenger een behoorlijk hap geld vind. Daarbij rij ik 3 a 4x per week. Geen wedstrijden, wel dressuurmatig. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets goedkopers, max 50 a 60 euro.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:42

Dat bit wat je te leen hebt wordt dus door de eigenaar niet meer gebruikt, kun je die niet kopen dan?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 23:46

Nee, dat bitje gaat weer gebruikt worden op een paard die hem eerder gebruikte. Dat paard loopt momenteel met een watertrens en blokkeerd daar helemaal mee. Terwijl hij op dat bustrensje super liep. Vandaar dat ik op zoek ben naar een ander bit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 08:23

Argentaan is ook een vrij zoet materiaal en daarbij goedkoper dan aurigan (Sprenger) maar qua kwaliteit net zo goed, zou dat wellicht een optie kunnen zijn? Het is alleen een andere samenstelling dan aurigan dus dat moet je paard maar ook net fijn vinden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:51

Ik zou het liefste precies dat bit kopen dat je nu gebruikt. Daar loopt je paard fijn op. Je kunt wel een goedkoper bit gaan zoeken, maar als je paard daar niet zo fijn op loopt als het huidige bit, is het weggegooit geld...

Of je moet een totaal ander bit, wel bustrens van iemand voor 1 keer lenen, en kijken hoe je paard daarop geageert?