Model jactthuig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leonieke

Model jactthuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 16:44

Ik ben op zoek naar een nieuw jachttuig voor mijn paard. Ik wil hem gebruiken met buitenrijden (hij kan nogal debiel doen en zo heb ik wat meer controle) en voor tijdens het crossen.

Ik heb dit model gezien maar die moet onder aan de singel worden bevestigd. Ik vroeg me alleen af of dit model dan niet belemmerd in de beweging en of een model dat schuin over de schouder loopt en aan de ringetjes van je zadel vast gaat niet comfortabeler is.

Iemand ervaringen?

Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:22

dit borsttuig wordt vaak in de eventing gebruikt,
dus ik denk zeker niet dat het belemmerd ;)
hieronder een foto'tje met mijn paardje en het borsttuig
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door florence123 op 23-02-12 17:34, in het totaal 4 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:23

Ik heb hier 2 van. Ze zijn ontzettend fijn en belemmeren de beweging niet als je ze goed afsteld. Je kunt de bontdingetjes 'verplaatsen' waardoor je ze ideaal kunt afstellen

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 18:42

Ik wil hem onder andere ook voor de cross gaan gebruiken Florence123 :) .

Heel erg bedankt voor je foto, ik kan inderdaad goed zien dat de schouder mooi vrij ligt. Top :j .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 18:45

Bedankt voor je reactie Mistid. Dan zit het gewoon tussen mij oren dat ik bang was dat hij zou belemmeren :o .

Nu de maat nog..... :)* Mijn paard is niet zo groot maar wel vrij breed. Hij heeft dekenmaat 195 cm maar halsters/ hoofdstellen cob op zijn kleinste (pony past soms ook). Ik denk dat ik dan wel gewoon full nodig heb toch?

mistid

Re: Model jactthuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:20

Ik denk ook gewoon full!

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 20:21

Heb ik inderdaad gedaan. Hopen dat hij past :) .

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:25

Zover ik kan zien is het model wat jij als voorbeeld foto niet verstelbaar bij die tussenstukjes, waar het bont zit. Daar zou ik wel zeker op letten. Elk paard is anders gebouwd en dit model zullen ze dan op het gemiddelde hebben gemaakt. Je moet dus zien dat ze of te wel perfect liggen zodat het het paard niet belemmerd, of te wel een tuig met verschuifbare stukjes zodat je deze kan aanpassen.

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 09:20

Het tuig is al gekocht :) .
Ik zal wel zien of het past. Het is van een goed merk en geen flutkwaliteit dus ik ga ervan uit dat de pasvorm dan ook wel oke is :o .

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 17:54

Helaas is het tuig toch te groot :( . Ik bestel dus maar een maatje kleiner.

Dus als iemand nog belang heeft bij een splinter nieuw hand gemaakt jachttuig met elastiek en bontjes maar full voor onder nieuwwarde laat maar weten :) .