Ik wil dus op zoek naar een fijn hoofdstel en bit, aangezien alles dat hier nog ligt de verkeerde kleur, materiaal of maat heeft (luxeproblemen
). Nu ben ik me dus aan het oriënteren wat ik wil. Sowieso sweet iron omdat ze daar fijn op liepen. Maar enkel of dubbel gebroken? Ik heb begrepen dat een dubbel gebroken soms onrustig in de mond kan liggen? Vroeger heb ik altijd enkelgebroken gebruikt. Daar heb ik nooit problemen mee gehad, maar ik heb dus ook nooit een dubbelgebroken gehad om te vergelijken.
Wel weet ik dat mijn mijn paard niet van dikke bitten houd, maar dat lijkt me geen probleem bij een westernbit
Ik was ook ergens myler bitten tegen gekomen. Die lijken me erg fijn, maar nogal prijzig om gewoon af en toe te gebruiken...
Verder zou ik ook graag weten wat voor soort hoofdstel het best bij mijn paardjes zou staan. Hoeft niet super speciaal te zijn, gewoon een vrij simpel traininshoofdstel dat makkelijk te onderhouden is. Paardje 1 heeft amper voorpluk, dus die mag wel iets op haar hoofd hebben. paardje 2 heeft een giga voorpluk, dus daarbij zie je de frontriem toch niet
Deze 'knakt' niet door zegmaar, maar heeft wel beweging.