Mexicaans hoofdstel.... met kneveltrens?!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Mexicaans hoofdstel.... met kneveltrens?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:11

Ben voornemens bij/op mijn Tinker x Fries een "Mexicaans hoofdstel" eens te proberen. Nu rijd ik qua bit-type altijd met een dubbelgebroken "kneveltrens" (met van die "pootjes" boven en onder de bitring, zeg maar, simpel uitgelegd... de bovenste "poot" zet ik NOOIT vast aan het bakstuk, overigens, iets wat wel kan in gewone hoofdstellen, maar gewoon nog nooit gedaan).

De vraag is: blijft zo'n bovenste pootje van een kneveltrens dan niet haken in de X van een Mexicaans hoofdstel? Of neem ik dan beter een D- of bustrens?
Ook graag verdere voors en tegen over een "Mexicaan" alvorens tot aanschaf er van over te gaan.

teunticheler

Re: Mexicaans hoofdstel.... met kneveltrens?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:53

Met de mexicaan en het bit zal je geen problemen ervaren, de kneveltrens is er in principe juist om het hoofd recht te houden, dus in de knoop raken zal echt niet zo snel gebeuren... verder zou ik inderdaad de knevels niet aan de bakstukken vastmaken, dat geeft te weinig vrijheid, vind ik.... anyhow veel succes!!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:55

Ik had aan mijn mexicaanse neusriem ook gewoon een kneveltrens hangen.
Ik heb nergens dat die ergens achter blijft haken.
Veder voor voor en tegen kun je veder wel vinden op bokt, volgens mij zijn daar genoeg topics over.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:56

waarom wil je precies een mexicaanse neusriem? Voor de mond is het niet erg vriendelijk, alleen bij goed gebruik (en dus een enorm stille hand)

succes met je keuze :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 19:07

Hij heeft meerdere hoofdstellen en optomingen en ook bitten. Ik experimenteer dus een beetje.
Kan overigens niet veel verschil merken , hij schijnt zich snel aan te passen, of ik nou een Waterford er in stop of een Rotary met bit wisselen, hoofdstel wisselen, redelijk hetzelfde eigenlijk.
Hij reageert niet dramatisch anders er op, ik kan er dan redelijk hetzelfde mee "door de baan" (de bak).Ik heb geen "handen" zeg maar .
Die alle kanten op vliegen.

Nu wilde ik zo eens een Mexicaans Hoofdstel proberen, dat weer ergens anders druk geeft. Kijken hoe hij dan loopt.

Hij is 7,5 jaar, en wereldvent.Makkelijk, neueh, niet echt.
Hij staat in mijn Avatar, daar is hij 4,5 jaar, nu is hij 7.5.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:24

Kan makkelijk, mijn buitenrij hoosfdstel is ook een kneveltrEns + mexicaans hoofdstel, en ik h er nooit last van dat het niet werkt/ blijft haken.