De zoektocht naar een zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

De zoektocht naar een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 00:31

Bokkers :) !

Ik ben nu 4 maanden in het bezit van een 5 jarige NRPS merrie. Omdat zij al enige tijd niet onder het zadel was geweest heb ik toen besloten om nog geen boom- zadel aan te schaffen ivm haar bespiering. Wij rijden nu dus boomloos, dit zadel ligt prima op haar, maar ik wil nu toch wel op zoek naar een veelzijdigheidszadel. Het liefst een 2e hands kwaliteits zadel.

Maar hoe pak je zoiets het beste aan? En heeft er iemand tips voor een goede zadelpasservice in Zuid Holland? Of juist waar ik niet moet wezen? Verder zie ik heel de bokt markt & marktplaats vol staan met zadels. Is dit aan te raden?

Alle tips zijn welkom! :)

A_nouk

Re: De zoektocht naar een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:32

Ik zou personeel gewoon op zoek gaan naar een zadelmaker die op locatie komt :)
Je kunt zelf wel gaan zoeken naar een zadel maar het risico dat het niet past is groot..

Heb zelf Anro brandt vorige week laten komen en was ik ontzettend tevreden over !

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 13:51

het beste is om een zadelmaker te laten komen en daar je wensen mee te bespreken, wil je veel of weinig wrong, een diepe zit of juist niet enz enz

x_Milou

Re: De zoektocht naar een zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:04

Je hebt zoiezo een zadelmaker nodig :)
Wat je wel kunt doen is bij je in de buurt een zadel kopen en als het niet past het zadel terugbrengen. Je kunt dan zelf eerst eens kijken wat je er van vindt (zit het fijn, denk jij dat het op je paard past etc) en dan de zadelmaker bellen om die te laten kijken.