Dressuurspiegel wie heeft een idee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HBZ

Dressuurspiegel wie heeft een idee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 22:01

Hallo,

Omdat de echte dressuurspiegels zo duur zijn en omdat ze bijna niet 2dehands worden aangeboden, ben ik opzoek naar een goed idee of redelijk goedkoop ongeveer hetzelfde resultaat te hebben.
Dat je jezelf kunt zien in een spiegel

PuurPaard

Re: Dressuurspiegel wie heeft een idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:24

bepaalde inox platen zijn van hoogglans, lijkt heel fel op een spiegel en is ook in grote afmetingen te verkrijgen ;)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:24

Niet hetzelfde als een spiegel, maar als het gaat om jezelf te kunnen beoordelen: film je trainingen dan regelmatig. Een simpel cameraatje in de hoek van de bak zetten aan de lange zijde geeft al veel info. Of iemand stukjes laten filmen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:22

gewone spiegel, helemaal watervast verlijmen met een betonplexplaat en op de voorkant folie aanbrengen zodat bij schade niet de hele bak vol ligt met glas.

Kost een stuk minder, maar kost wel veel tijd en handigheid om het zelf te doen.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:02

Ik snap dat het een grote uitgaven is, maar de paardensport is gewoon erg duur...
En in mijn ogen is goedkoop > duurkoop...

Dan zou de beste optie in mijn ogen zijn... filmen indd :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:05

Je kan misschien ook grote spiegels 2de hands vinden die kan je dan aan elkaar maken. Denk er wel aan als je geen echte pistespiegel koopt dat je dan wel een speciale folie eroverheen doet voor als er een paard tegen stapt dat het niet in 100 kleine stukjes valt maar wel nog samen blijft. Zou namelijk heel gevaarlijk zijn moest het paard glas in z'n hoeven/benen krijgen.

Probleem van filmen vind ik dat je jezelf niet onmiddellijk kan corrigeren.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:21

Leen_ schreef:
Probleem van filmen vind ik dat je jezelf niet onmiddellijk kan corrigeren.

Klopt. Het voordeel van filmen is dat je recht op je paard blijft zitten en niet 'voor de spiegel' rijdt en veel meer van jezelf ziet. Alleen niet tijdens het rijden.

Ik denk dat zelf aan de slag gaan met echte spiegels onhandig, gevaarlijk, veel werk en ook nog best duur is. Ik blijf dit even volgen en vraag me af of mensen van 'zelfgemaakte spiegels' ook foto's en een prijsindicatie hebben. :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:26

Wij hebben sinds kort een nieuwe kantine aangebouwd, met aan de kant van de bakeen langwerpig raam, dubbelglas. Fungeert ook prima als spiegel :D Nou snap ik wel dat je natuurlijk niet zomaar een raam neer kan zetten, dus iets om 'los' neer te zetten zou ik niet weten... Inderdaad misschien een gewone (grote) spiegel, watervaste lijm, doorzichtige folie strak ervoor spannen en misschien een klein afdakje erboven om de ergste regenval tegen te houden. Succes!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:33

wij hadden wel gewone spiegels in de bak.
dat bij ons de super markt drastisch ging verbouwen deden ze de spiegels boven de groente afdeling weg, dus mocht ik allemaal overnemen.
dus hadden we zo'n 8 spiegels van 2 bij 4 mtr
helaas zijn ze bij ons met storm wel een paar stuk gegaan, maar ze zaten ook niet optimaal bevestigt.
heb er nog steeds een paar staan in de schuur, mocht ik een eigen bak krijgen gaan we ze optimaal neer zetten

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:50

Of wat je misschien ook kan doen is spiegelfolie op een plaat plakken. Moet je wel iets voorzien dat het bij vocht niet los komt.